Köpa online?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

444
153
jpson67:
Ja man ska läsa sidan innan man uttalar sig negativt om saker och ting

Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:
Airbrush73 skrev:
We always issue an invoice for every order. All the spiders/scorpions on offer are under the Washington Convention (CITES) and have all the required documents. Every customer will receive them.


"CITES" (the Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora) is an international agreement between governments. Its aim is to ensure that international trade in specimens of wild animals and plants does not threaten their survival.


Har ju inget att göra med om det är vildfångade eller fångenskapsuppfödda djur, det går ju bra att sälja vildfångade CITES-listade djur med lagliga papper om de är exporterade inom satta kvoter. Det står att "All the spiders/scorpions on offer are under the Washington Convention (CITES) and have all the required documents. Every customer will receive them", vilket inte alls stämmer, det är långt från alla djur de säljer som är CITES-listade. 

1275
1724
Falk:

jpson67 skrev:
Ja man ska läsa sidan innan man uttalar sig negativt om saker och ting



Precis det jag gjorde.

 

Alla säljare som är seriösa skriver ifall det är cb eller wc djur dom säljer. Står det inget så är det med största sannorlikhet wc.

Vill man veta mer om bra online säljare så finns det en hel del recensioner att läsa på kryp forumet. Sen har jag någorlunda koll då jag köpt leddjur online sedan 2006


60
31
Airbrush73:
azeam skrev:


Har ju inget att göra med om det är vildfångade eller fångenskapsuppfödda djur, det går ju bra att sälja vildfångade CITES-listade djur med lagliga papper om de är exporterade inom satta kvoter. Det står att "All the spiders/scorpions on offer are under the Washington Convention (CITES) and have all the required documents. Every customer will receive them", vilket inte alls stämmer, det är långt från alla djur de säljer som är CITES-listade. 



Har jag skrivit det då ??  Tog bara upp om CITES som jag hittade på deras sida.

60
31
Airbrush73:
Falk skrev:



Precis det jag gjorde.

Alla säljare som är seriösa skriver ifall det är cb eller wc djur dom säljer. Står det inget så är det med största sannorlikhet wc.

Vill man veta mer om bra online säljare så finns det en hel del recensioner att läsa på kryp forumet. Sen har jag någorlunda koll då jag köpt leddjur online sedan 2006




Vore ju kanon om vi kunde lägga upp även här alla bra online säljare i Sverige, samt från andra länder =)
Det ger ju en stor hjälp till oss alla som inte har superkoll på handeln, men som vill lära sig =)

1275
1724
Falk:
Regga dej på kryp.forum24.se och där kan du rota igenom vilka random trådar som helst och ändå lära dej massor. Alla nybörjar funderingar och frågor har redan ställts där samt att du finner bra artiklar om alla möjliga leddjur, foder odlingar, vett och etikett, taxonomi osv osv....osv =)

60
31
Airbrush73:

Falk skrev:
Regga dej på kryp.forum24.se och där kan du rota igenom vilka random trådar som helst och ändå lära dej massor. Alla nybörjar funderingar och frågor har redan ställts där samt att du finner bra artiklar om alla möjliga leddjur, foder odlingar, vett och etikett, taxonomi osv osv....osv =)



Jag tror nog jag är reggad där redan =) men jag trivs bättre här. Men jag ska göra som du säger, och ge Kryp forumet en chans. Viljan att lära sig finns ju =)


444
153
jpson67:
På krypforumet är det ju hel dött, orkar inte med sånna forum där man aldrig får svar. Vi har ju ett superforum här som har ett MYCKET bättre upplägg.

60
31
Airbrush73:
Mmm är inloggad nu på Kryp forumet, och det är 9 personer online där just nu, och här är det 139 personer online =/

444
153
jpson67:
Kolla då Säljes 9 annonser totalt
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild