Tips och köpråd arter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

83
40
Benz0187:

Heej.

Jag har en lite byggtråd längre ner där jag byggt en stooor uppställningshylla främst för insekter. Tanken fanns även innan jag byggde det att hålla några ödlor också. Så jag satt länge och funderade ut och läste lite smått vilka arter man skulle kunna tänka sig.
Nu vill jag höra med er vad ni tycker och ifall ni vill få mig att byta spår.

Mina krav:* Lättskött  och skall äta samma foder som mina andra djur. Mina kulturer hemma är: B.Dubia, Döskalle-kack och Ryssar.
* Gärna aktiv och vill visa upp sig - tvärtom mina andra djur hemma som gör allt för att inte synas.

Jag funderade på några arter innan men vet inte om dom kräver något speciellt:
Smaragdleguaner, sceloporus Malachiticus.
Sydafrikansk gördelödla , Armadillo Lizard, Ouroborus cataphractus
Krokodilskink, Tribolonotus gracilis

Obs, kommer inte införskaffa alla tre arter..inte till en början iaf :D


2048
773
psyjoh:
Krokodilskink är en av mina drömödlor. Men tyvärr så har vi fullt här hemma nu så det får bli senare när åldern tagit nån av våra andra ödlor..

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Krokodilskink är inte någon ödla som gillar att visa upp sig i vilket fall som helst. Även om de är riktigt snygga. Jag hade nog satsat på någon lacertid. Scelopurussläktet är ju rätt nice med!

903
509
Evanjeline:
Vad menar du med lättskött? Jag skulle säga större daggecko (grandis) men de kräver ju mycket fukt och bra ljus. Jag tycker det är svårt när folk säger lättskött vad de menar.

83
40
Benz0187:
Med lättskött menar jag att, jag vill att den äter av foderkulturerna jag redan har och helst så lite tillskott som möjligt. 
Vill helst slippa frukter som lätt möglar. Vet inte hur ofta dom utfodras men hellre sällan än ofta.

Inköp av special ljus och andra förberedelser är ingenfara. 

Det va de jag menade :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild