Solar raptor omdöme

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

903
509
Evanjeline:

Nu när min grek haft sin raptor hid 1-2 veckor tänkte jag beskriva de positiva förändringarna jag upplevt. Köpte en flood 35w av pa, och paddan har innan haft ett raptorljusrör. Han år _så_ mycket lugnare nu, och verkar mycket mer nöjd. Detta är visserligen inte den enda förändringen jag gjort till honom den senaste månaden, men direkt jag satte in lampan märkte jag hur mycket bättre än ljusrör och värmelampa han tyckte den var. Innan solade han i korta stunder, sen gick han och försökte rymma. Jag har inte sett honom försöka komma ut på säkert 5 dagar nu, och innan spenderade han mycket tid med att vandra fram och tillbaka och försökte ta sig över kanten. Nu borrar han ner sig i bottenmatrialet, sträcker ut halsen och riktigt myser i flera timmar. 

Jag skriver detta för jag vill uppmärksamma hur bra dessa lampor faktiskt är, och hur mycket skillnad det kan göra. Vill även tacka Pa då utan honom hade jag inte lärt mig mer om ljus, och min padda hade haft ett mycket sämre liv.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Härligt! Ska få igång min solar raptor i mitt nya terrarium till mina halsbandsleguaner.
De som har landsköldpaddor eller andra ljuskrävande reptiler borde helt klart införskaffa solar raptor från barkskog om de inte redan har det.

2048
773
psyjoh:
Har oxå märkt stor skillnad sen jag bytte till en HID. Djuren är mkt mer aktiva och har bättre aptit. 

Medlem i SHF
537
749
Patch:

Otrolig skillnad.... använder dem till båda mina landsköldpaddor och till min varan! 

 


295
270
barkskog:
anders skrev:
Härligt! Ska få igång min solar raptor i mitt nya terrarium till mina halsbandsleguaner.
De som har landsköldpaddor eller andra ljuskrävande reptiler borde helt klart införskaffa solar raptor från barkskog om de inte redan har det.

Exempel på vanliga ljuskrävande arter är skäggagam och dabbagam.
Det finns massor av trådar på detta forum om problem med trötta skäggagamer och skäggagamer som inte äter grönsaker. Med bra belysning faller mycket på plats.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild