Gilla

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

593
551
Redfoot:
Vet inte om det är nämnt tidigare, men om man sätter muspekaren på gillaknappen som lyser grönt borde det komma fram vem som gillat. Som på Fb.
/R

Medlem i SHF
3997
5019
Jonas_:
Håller absolut med! Tråkigt när "gillningarna" är anonyma :)

201
113
Linkanw94:
ja har gilla båda era inlägg nu ;) se jag hade ej behövt skriva det om den briliamta idén fans här oxå :)


201
113
Linkanw94:
sen borde man kunna sluta gilla oxå utifall man gillar fel kommentar

205
203
Micke_E:
Att inte se vem som gillar kan ju vara en fördel eftersom det tvingar folk att själva fundera på om de gillar ett inlägg istället för att hänga på andra 

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Ja att sluta gilla håller jag med om att det vore bra att kunna. 
Jag råkade gilla ett inlägg som jag inte alls höll med om åsikterna i, då var det väl tur iofs att man var anonym ;)

379
399
Mr_B:

Kan stå för att jag aldrig tryckt på en gilla-knapp någonsin, väljer hellre o skriva det då, känns mer rätt o göra det på det gamla goda sättet. Trotts att man i många fall är för lat hehe.

Men håller med om att det inte borde vara anonymt o gilla. Får folk o tänka efter lite innan de trycker i alla fall.Som det är nu är det den lates väg o gå samt att man inte ens behöver stå för det man gillar. 


741
681
Binks:
Ähh varför måste man veta vem som gillar vad man skriver?
Är det för att veta vem som är ens kompisar?
Då kan man väl lika bra dra iväg ett meddelande eller skriva i gästboken att man tycker att de är en bra person och gillar deras åsikt, och på så vis sitta och dränka varandra i lovord.

Kanske kan de sluta med att nån av er flyttar hem till den andra och de får ett lyckligt slut?

OBS! Gilla inte de här inlägget för jag vet ju endå inte vem som tycker om mig då.

1660
776
fluffis:
Jag är nog lite skeptiskt till det här med att gilla överhuvudtaget även om det samtidigt har sina fördelar och kan vara lite kul :)

Nackdelar
1. Måste allt vara som facebook? :)
2. Jag har märkt att det börjat bli en grej av att gilla och att vissa folk alltid får flera stycken gillanden för sina inlägg oavsett vad det handlar om. Det känns lite som om några alltid måste backa upp vissa personer. Det är ju inlägget man gillar, och inte personen, eller?
3. Det är ibland svårt att veta exakt vad som gillas. Ibland finns flera argument i ett inlägg och det är inte säkert att man gillar allt som står, även om man kanske gör det för det mesta. Det kanske även finns en bild mitt i allt som man gillar, eller inte gillar.
4. Jag är själv intresserad av diskussioner och vad folk egentligen tycker. Jag tycker det är mycket mer intressant om folk skriver något istället bara för att gilla något :)

Ett förslag från mig är att man kan ha flera olika gillaknappar. T.ex. en som säger "jag håller med dig", en som säger "tack" och en annan som säger "snygg bild". Men det kanske blir lite för komplicerat... eller vad säger ni?

379
399
Mr_B:

Håller med dig på punkt 1 och 2 fluffis :) 

Det är lätt att gilla men om man ska trycka på den knappen bör man gilla hela inlägget o inte delar eller bara bilden. Om man bara gillar vissa delar så kan man skriva det. Förstår ärligt talat inte äns funktionen med den knappen mer än latfaktorn då. Har svårt o se att folk inte skulle kunna stå för att de håller med nån eller liknande. :p 

Fler gillaknappar behövs inte. Snarare att saker kommer till diskussion istället för att folk skumläser o sen

"ähh han/hon brukar va vettig o det är ändå anonymt så jag gillar"

Känns som det är lite så det funkar idag. 

Ett alternativ är att man måste skriva nått om man trycker på gilla-knappen kanske?  Då kan man ju även skriva vad som gillas. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild