Djurens flygplats/Animal airport

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1662
779
fluffis:
Är det någon som sett Djurens flygplats/Animal airport på Animal Planet på TV? Idag visades en hel rad med avsnitt. Det handlar om djur som anländer eller ska iväg från Heathrows flygplats. Programmet är mycket intressant tycker jag. Vad tycker ni som sett det?

I ett av avsnitten var det en man som försökte smuggla in två små moriska landsköldpaddor. Han hade dem i en låda i flygplanet och flygvärdinnorna såg detta och kallade på personalen som hanterar djur. När mannen steg av flyget hade han plötsligt bara en sköldpadda men personalen visste ju att det fanns en till och började leta efter den andra och hittade den i kalsongerna på mannen. Han var riktigt knäpp och blev arg och sparkade på en väska och slängde den ena sköldpaddan i marken. Fy. Han kan väl omöjligt ha varit helt ovetandes om att det finns regler kring att flyga med djur?

741
681
Binks:
Jag vet inte vilket program, men vet att jag sett nyligen nått program på Animal planet eller Nat Geo Wild om folk som smugglat

Drogad apa på magen från Thailand.
Utrotningshotade sköldpaddor från kina/japan inuti lådor för leksaker.
Flera hundra om papegojor från Mexico i utrymmet mellan rygstödet i baksätet och babageutrymmet.
Ägg från ugglor från sydliga Europa, målade dem som påskägg och hade dem i en korg i knät på flyget.

De med apan fick sitta i karantän ett gäng månader och även en läxa om att de kunnat se till så folk i deras stad kunde fått sjukdomar som inte funnits i USA på flera hundra år.

444
153
jpson67:
Såg bägge dessa programen

1662
779
fluffis:
Binks skrev:
Jag vet inte vilket program, men vet att jag sett nyligen nått program på Animal planet eller Nat Geo Wild om folk som smugglat

Drogad apa på magen från Thailand.
Utrotningshotade sköldpaddor från kina/japan inuti lådor för leksaker.
Flera hundra om papegojor från Mexico i utrymmet mellan rygstödet i baksätet och babageutrymmet.
Ägg från ugglor från sydliga Europa, målade dem som påskägg och hade dem i en korg i knät på flyget.

De med apan fick sitta i karantän ett gäng månader och även en läxa om att de kunnat se till så folk i deras stad kunde fått sjukdomar som inte funnits i USA på flera hundra år.


Herregud, låter heltokigt! Tur jag har lyckats missa det programmet...
Rabies tjatar de rätt mycket om i Djurens flygplats men det är klart som korvspad att det inte ska komma in rabies i sådana länder som Storbritannien.

347
220
Newton:

Jag brukar ha det på - AP står på mest hela tiden i bakgrunden.

Rätt intressant, och ibland blir man chockad över hur vissa väljer att frakta sina (och andras) djur


1662
779
fluffis:
Newton skrev:
Jag brukar ha det på - AP står på mest hela tiden i bakgrunden.

Rätt intressant, och ibland blir man chockad över hur vissa väljer att frakta sina (och andras) djur



Ja men precis. Jag tycker man borde kunna lita på exportörer men någon hade packat så mycket som 13 (ganska små) varaner i en tygpåse. De låg i en enda trång hög.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild