Snokar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 20

1661
777
fluffis:
Smilla skrev:
Amelanistisk majssnok? :D


Ja ... eller vad är frågan exakt? :)

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
fluffis skrev:


Ja ... eller vad är frågan exakt? :)


Tänkte på den sista bilen, min majs är exakt likadan men jag vet inte vad morphen heter. Snokar är ju inte riktigt mitt ämne inom ormvärlden :)

1661
777
fluffis:
Smilla skrev:


Tänkte på den sista bilen, min majs är exakt likadan men jag vet inte vad morphen heter. Snokar är ju inte riktigt mitt ämne inom ormvärlden :)


Lägg upp en bild :) Chansen verkar ju stor att det är en amel(-anistisk) majsorm om den ser likadan ut :)

1661
777
fluffis:
Lite fler snokbilder...

Även jag har en grön råttsnok, Senticolis triaspis intermedia



Och så en bild på ännu en orange råttsnok, Pantherophis obsoletus rossalleni, som är köpt som albino men jag är tveksam då man enbart i visst ljus kan se väldigt mörkröda ögon, annars ser de svarta ut. I vilket fall som helst så har ormen någon sorts mönsterreducering eftersom linjerna som normalfärgade oranga råttsnokar har, knappt syns.


Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
fluffis skrev:


Lägg upp en bild :) Chansen verkar ju stor att det är en amel(-anistisk) majsorm om den ser likadan ut :)


Får väl göra det då, här är han! Bilden är några år gammal, men han har inte precis ändrats så mycket sedan dess :)

1661
777
fluffis:
Smilla skrev:


Får väl göra det då, här är han! Bilden är några år gammal, men han har inte precis ändrats så mycket sedan dess :)


Najs! Ser ut som en klockren amel och sadlarna ser lite annorlunda ut, nästan som om ormen är bandad :)

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
fluffis skrev:


Najs! Ser ut som en klockren amel och sadlarna ser lite annorlunda ut, nästan som om ormen är bandad :)


Vilka är nu sadlarna....? Är det de ljusa partierna? Har faktiskt ingen aning om varken morph eller genetik bakom. Det var min första orm, köpte honom som en liten juvenil.

1661
777
fluffis:
Smilla skrev:


Vilka är nu sadlarna....? Är det de ljusa partierna? Har faktiskt ingen aning om varken morph eller genetik bakom. Det var min första orm, köpte honom som en liten juvenil.


Det är alltid svårt när man inte har papper på djuren. I det här fallet känns det dock som om det inte finns mycket att ta fel på. Ormen har väl röda ögon som det ser ut på bilden?
Sadlarna är nog vad du tror att de är :) Själva mönstret. Kolla den här sidan:  majsorm.nu/fargvarianter.html
Där ser du bilder på ett antal olika färger och sen några teckningar/mönster längst ner.

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
fluffis skrev:


Det är alltid svårt när man inte har papper på djuren. I det här fallet känns det dock som om det inte finns mycket att ta fel på. Ormen har väl röda ögon som det ser ut på bilden?
Sadlarna är nog vad du tror att de är :) Själva mönstret. Kolla den här sidan:  majsorm.nu/fargvarianter.html
Där ser du bilder på ett antal olika färger och sen några teckningar/mönster längst ner.


Jo det är ju så. Ja ögonen är röda. Äh, spelar egentligen ingen roll vad han är, han ska ändå inte användas i avel :)

264
125
Bildpunkt:


Min Elaphe carinata :)
Ligger just nu i öms så ska bli kul att se färgerna när hon är nyömsad :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 20
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild