Angående hot

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

45
462
Zuzanne:
Till dej som varenda gång jag gör ett inlägg på Terrariedjur.se ringer mej om och om igen från okänt nummer och slänger på luren i öra på mej, vill jag bara säja

Sluta upp med det.

Jag bryr mej inte och jag kommer inte att byta telefonnummer. Det finns ljudlöst.

Zuzanne/Chlamydosaurus


903
509
Evanjeline:
>_<

75
8
Zicki:
Har för mig att man kan blockera alla som ringer med dolt nummer på telefoner, om inte så finns det säkert nån app du kan ladda ner om du har smartphone Zuzanne. Hoppas det löser sig! Idioter finns det överallt! :)

205
203
Micke_E:
Vissa har för lite att göra. Det lär vara någon här om det är som du säger och budskapet till denne är väl helt enkelt: skärp dig!

1159
624
Temla:
Va? Det är ju helt sjukt. :(

384
18
mr_fan:
kanske är regnskog?

309
239
Gogs:
Jag har nog mina gissningar på vem det är.....

70
86
Realboas:
Seriöst, att folk bara orkar hålla på med sådant. Har visseligen inte haft dom problemen själv att någon ringer och lägger på, men under sommaren när jag sålde mina djur var det en kille som ringde och bokade djur, han sa han hette "Jonas" och va jätte intresserad, när han bokat djuren muntligt måste handpenningen i innan 3 dagar förflutit annars sätts djuren ut igen. Efter 3 dagar fortfarande inga pengar.. Då började jag jaga honom, utan framgång. 1 vecka senare ringer en kille som kallar sig "Robert" och vill boka djur, samma hane som jonas men en annan hona. åter igen inga pengar kommer in, en vecka senare där på ringer "Stefan" och vill boka djur denna gången bara en hona, men då började jag ana ugglor i mossen för jag kände igen rösten på personen och gick igenom min samtals lista och jojo visst var det samma nummer men tre olika namn.. Jag tog då kontakt med andra boa uppfödare i sverige och kollade med dem om de hade fått något samtal från just detta nummer, snacka om att jag blev helt paff när 3 av de 4 jag pratade med kände igen nummret men INTE namnen.. Denna killen har alltså bokat djur hos ett antal personer här i södra sverige under olika namn. Jag sökte även på nummret för att få fram den rätta identiteten på personen, men det gick troligtvis till ett kontant kort.

Så till dig vad du nu än igentligen heter Lägg av du pajar bara för dig själv för när du väl vill köpa ett djur och ska vara seriös är det ingen som vill göra affärer med dig, den här hobbyn är liten, så snart vet alla vem du är

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
Realboas skrev:
Seriöst, att folk bara orkar hålla på med sådant. Har visseligen inte haft dom problemen själv att någon ringer och lägger på, men under sommaren när jag sålde mina djur var det en kille som ringde och bokade djur, han sa han hette "Jonas" och va jätte intresserad, när han bokat djuren muntligt måste handpenningen i innan 3 dagar förflutit annars sätts djuren ut igen. Efter 3 dagar fortfarande inga pengar.. Då började jag jaga honom, utan framgång. 1 vecka senare ringer en kille som kallar sig "Robert" och vill boka djur, samma hane som jonas men en annan hona. åter igen inga pengar kommer in, en vecka senare där på ringer "Stefan" och vill boka djur denna gången bara en hona, men då började jag ana ugglor i mossen för jag kände igen rösten på personen och gick igenom min samtals lista och jojo visst var det samma nummer men tre olika namn.. Jag tog då kontakt med andra boa uppfödare i sverige och kollade med dem om de hade fått något samtal från just detta nummer, snacka om att jag blev helt paff när 3 av de 4 jag pratade med kände igen nummret men INTE namnen.. Denna killen har alltså bokat djur hos ett antal personer här i södra sverige under olika namn. Jag säkte även på nummret för att få fram den rätta identiteten på personen, men det gick till ett kontant kort.

Så till dig vad du nu än igentligen heter Lägg av du pajar bara för dig själv för när du väl vill köpa ett djur och ska vara seriös är det ingen som vill göra affärer med dig, den här hobbyn är liten, så snart vet alla vem du är


Men jisses vad korkad att ringa med synligt nummer om man ska hålla på så! Tur att han "bara" bokade djur då så att det inte var några andra dumheter.

70
86
Realboas:
Jo men det sabbade en hel del för mig och även för andra, då både jag i förta rundan bröt på mina principer och höll tillbaka djuren åt jonas i nästan över en vecka innan jag släppte ut dem på marknaden igen, dagen efter ringer robert..Pga detta fick jag säga nej till andra som var intresserade av just dessa djuren, vilket gjorde att dom som värkligen va seriösa fick ta andra djur ikullen, men sedan när djuren återigen blev tillgängliga bytade dom hej vildt vilket skapade en massa extra jobb för mig, som skulle kunnat undvikas om idioter som J.R.S inte hade hållit på som dom gör, han skapade ju samma problem för andra med..
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild