Växtlampa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

3
0
lillspindeln:
Någon som vet om en växtlampa kan vara skadlig för ormar? Jag håller på att bygga ett nytt terrarium till min kungspyton och då ljuset mest verkar vara till för mig och växterna så funderar jag på att använda växtljus och led-lister som ljuskälla.

funderar på att köpa en sån här www.wexthuset.com/vaxtbelysning/led-lampor/led-lampa-growspot-4w--p1

2966
1645
Hoggaforfan:
Ledlister ska räcka som ljus men jag fick rådet att ha 1st 6500k och 1st 4000k då växter älskar kelvin men i 4000k finns det röda spektrumet som bla hjälper växter att blomma. Jag köpte ju mina ifrån terrajova.eu
Men annars tror jag inte det hade varit några problem med den lampan, beror lite på hur varm den blir bara. 

3
0
lillspindeln:
Hoggaforfan skrev:
Ledlister ska räcka som ljus men jag fick rådet att ha 1st 6500k och 1st 4000k då växter älskar kelvin men i 4000k finns det röda spektrumet som bla hjälper växter att blomma. Jag köpte ju mina ifrån terrajova.eu
Men annars tror jag inte det hade varit några problem med den lampan, beror lite på hur varm den blir bara. 


jag har mest kollat på Led-lister ifrån ikea och likanade och de verkar inte vara tillräckligt men ska kolla den sidan :) tack


181
110
Stina:
Kolla med Firemon hur han har hemma med sina 6500 k ledpuckar. Bara 13-18 mm tjocka o om de var 13 el 18 cm i diameter. Har inget pris på dem i huvudet.

1662
779
fluffis:
Jag är inte hemma i växtbelysning men detta kanske kan vara något?
www.firstreptiles.se/webshop/vaxtodling/70

1662
779
fluffis:
Dusk har också växtbelysning:
dusk.se/belysning.htm

242
29
Blues:
Kolla www.lampor till allt

129
114
kekke:
Dessa skulle fungera bra: www.kjell.com/sortiment/el/belysning/lampor-ljuskallor/lagenergilampor/speciallampa-e27-36-w-2200-lm-36-w-p63181
www.kjell.com/sortiment/el/belysning/lampor-ljuskallor/lagenergilampor/lagenergilampa-par30-p63672

3
0
lillspindeln:
tack för alla tips :) får klura lite till på vad jag ska använda :)

741
681
Binks:
Mitt tips är www.lampgrossisten.se
Finns lysrör, lågenergi osv osv för alla möjliga ändamål.
Helt ok pris.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild