Exo terra kvalitet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

17
1
Heba:
Jag håller på och "bygga" ett vivarium/paludarium i ett exo terra terrarium och har nu stött på kommentarer så som att "exo terra terrarier måste man silikona om då dom är så dålig kvalite att dom inte håller tätt" - stämmer det?

Jag tänker mig att ha ca 7 cm vatten i botten på terrariet med vattenfall osv.
Börjar känna mig orolig att kvaliten är kass och jag kommer få en vattenläcka, kommer självklart först testa att terrariet är tätt, men behöver lite feesback ang vattentätheten i dessa terraier.

340
91
Copa:
Har haft fler talet Exo-terra terrarium och alla hittills har varit täta. Men läcktesta bör man göra för att vara på den säkra sidan 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Har aldrig haft problem med att ett exo-terra har läckt. Men har väl inte testat extremt många, utan det rör sig om 3-4st med vattendel i botten.

2966
1645
Hoggaforfan:
Har tyvärr inte haft vatten i något men blöt torv och inte märkt någon läcka. Jag gillar inte Exo Terra, derans elektriska prylar är usla men derans terrarium är faktiskt bra.
Det är ju bara att testa att hälla i vatten och låta det stå lite, läcker det så får du låta det torka och silikona.

17
1
Heba:
Det låter lugnande! 
Det jag stötte på ang kommentaren lät det som om det var vedertaget detta med den dåliga vattentätheten, men ska såklart provfylla innan jag gör klart!

90
38
Fredrik85:
Har haft 4 exo terra med vatten i och inget har läckt hittills, har dock börjat frångå dom utav andra skäl. Dels därför att dom inte håller tät för bananflugor utan modifikation och dels för att dom inte är så snygga.

Mvh Fredrik

293
354
Dynamitella:

Jag har ägt tre exo terra och samtliga har läckt.

Otur kanske.


356
177
krypet:
Jag har inte vatten i mina, så det vet jag inget om. Sprayar mina pinnar med vatten och nätet kan börja rosta.

379
399
Mr_B:
Har bara ett förvisso men det läcker inte vad jag märkt har ändå lekakulor i botten o kan hälla i en hel del vatten ibland för att sedan låta det torka ut.

Ska dock tilläggas att jag inte har testat det med bara vatten, eller har konstant stående vatten mer än nån dag o då bara lite. Växterna brukar sno det rätt fort i min burk. Men nätet i taket rostar lätt som krypet säger.

903
509
Evanjeline:
Förutom nät som rostar och att de tinte är säkert för flugor gillar jag exo terra terrariumen starkt. Jag har två stycken, och även om jag aldrig haft vattendel  i dem är jag ganska säker på att ingen av dem läcker. Har lecakulor i botten så fuktigt är där, och aldrig märkt något som tyder på att de skulle läcka, likaså när man tvättar dem läcker inget ut.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild