Färg i terrariet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

91
8
Saraldor:

Vi håller på och bygger nu ett terrarie men vi vet ej va det är för färg man skall använda. Va har ni haft för färg inne i terrariet. Det finns ju hur mycket färger som helst men där behöver vi hjälp. Det är till 3 st . Skall man använda samma sorts färg som man skall ha i utanpå med eller kkan man ta någon annan där? Tänkte på om det skall vara giftfri där med som inuti? Ge gärna tips på va för färg, namet på färgen samt var man kan hitta den. Alla tips är välkommna. 


28
5
chippen:

Det beror på om ni ska måla direkt På väggen ellr om ni har bakgrund.

själv så brukar jag betsa, när jag bygger träterrarium, sedan försegla det med lack. Bygger man bakgrund så använder jag färgpiggment. Sedan kan man ha nån form av bakgrund om man vill, som bark, kokos, slimline eller nått annat....

/B


Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

En smart grej kan vara att köra med våtrumsfärg inne i burkarna, 2-3 lager så det tål en del fukt kanske? Om ni ändå ska måla insidan menar jag.


63
4
Majvor:

våtrumsfärg, se till att den är giftfri bara. Beroende på vilka djur du ska ha i kan det funka med vanlig vattenbaserad färg också.


Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Ja giftfritt ska man väl se till att färgen är oavsett om man tänker måla med våtrumsfärg eller inte :)


91
8
Saraldor:

www.farglab.se/index_htm_files/pfb_fl_kok_badrumsfarg.pdf

 

skulle den här fungera


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

bygg en bergsbakgrund blir ju bra mycket snyggare än bara målat och lägg ner lite tid och arbete så blir du nog mer nöjd ska du se :) fast det är ju om du har tiden och ekonomin för det. 

Här är lite tips för det, grymt snyggt måste jag säga: www.reptisite.se/forum/29-byggtrad/1394-bergsbakgrund-1011395

 

och är du osäker på färgen kan du ju lacka ovanpå epotex har ju en akvarie lack som ska vara ofarlig för djur när den torkat, finns dom som säger att andra sorters lack funkar med det är inget jag kan lova


91
8
Saraldor:

vi skulle gärna bygga en bergsbakgrund, men det får vänta tills nästa gång, nu måste vi få det färdig ganska snart. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild