Effektiv bananflugefångare?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

270
80
Mjos:

Skulle behöva en insekt som är effektiv bananfluge-fångare! Trots att jag lagt ut vinäger-vatten-diskmedels-blandning och fångat in en massa så är det gott om dem i djurrummet. Tänkte om det fanns någon insekt som är duktig på att fånga banaflugor?

En bönsyrsa tänkte jag på men då får det ju vara en mindre art till dessa små pyttemåltider. Någon som har tips på bönis eller en annan insekt som skulle uppskatta denna meny? 


2966
1645
Hoggaforfan:
Hur är det med spindlar?

270
80
Mjos:
Jaa det är ju det som är problemet.. Om sambon ska gå med på en spindel (jag vill ha en hoppspindel) så vill han ha en hoppflicka (vad nu det är) hahaha

2966
1645
Hoggaforfan:
Jag är med osäker vad det är men troligtvis betyder det att du får jobba :-P
Plantera in några svenska spindlar, är väl inte ditt fel om de flyttar in? ;-)

232
94
anamidnatt:
Jag har 100-tals svenska spindlar där jag bor, förr gjorde jag mig av med dem men nu när vi fått in malar som käkar kläder så låter jag spindlarna leva, det är faktiskt ganska effektivt då de spinner nät i alla hörn och de fångar upp en hel del oönskade djur :)

270
80
Mjos:
Det kanske få bli att ut och fånga in lite spindlar. Hade varit möe roligare att köpa en :)  

2966
1645
Hoggaforfan:
För endast 100:- till mig så får du gå ut och fånga din egna spindel! Erbjudande endast idag! ;-)

Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:
Jag har också väldigt gott om spindlar hemma som håller undan foderrymningar till viss del, men har man inte den turen är det nog svårt att etablera nya djur i hemmet skulle jag tro. Kanske ett gäng insektsätande växter hade varit bättre?

508
304
Jonas77:
Var kommer flugorna ifrån? Att stoppa källan är ju alltid bäst.

270
80
Mjos:

Det är ju bananflugetider just nu och var de kommer ifrån vet jag inte. Har ju en del kackerlackor och skalbaggar och andra insekter som jag matar med frukt så jag får väl se till att fixa bättre, tätare nät så de inte kommer åt maten. 
Men det är ju inte lika roligt som att ha en bananfluge-jägare löst där nere :P 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild