Ökensand till ödlor mm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

164
35
anders890:

www.jula.se/filtersand-for-blastring-018297

Är detta något att köpa/rekomendera? (det är ju trots allt natursand) Har läst tidigare i andra forum att det är ett bra och billigt alternativ till sand för bla skäggisar och andra ökenlevande djur..

Exoterra's sand är ju ganska dyrt om man jämför med tex blästersand från biltema och jula!

 

/Anders


456
200
isdrake:

Jag har använt den länge utan problem. :) Enda jobbiga är väl att släpa skiten upp i lägenheten.



164
35
anders890:

Haha okej, det låter ju kanon, mycket billigare än exo terra's sand, dessutom så klarar man sig betydligt längre med en 25 kg's säck :)

En annan fråga, rengör du sanden på något sätt innan du använder den?


205
25
Strunten:

själv använder jag "sandlådesand" 40kr för 30kilo :)


164
35
anders890:

jasså, och var hittar man "sandlådesand"? :)


225
4
ia_:

Bauhaus. =)


164
35
anders890:

Jaha, där ser man :) Vilket alternativ är att föredra tycker ni, blästersand eller sandlådesand?


309
239
Gogs:

Beror väl mest på vad din plånbok tycker... Är ingen större skillnad på dom. Tror iofs att blästersanden kanske är aningen finare än sandlådesanden....


205
25
Strunten:

blästersanden påminner mer om tunt och fint grus, har man ödlor som gräver mkt så är sandlådesanden fin, vi minns väll alla hur hårt och bra det blev när det torkat? ;)


114
16
AdamsReptiles:

Jag kör med blästringssand till mina geckos, det funkar bra.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild