kungspytons terrarium bilder

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

384
18
mr_fan:
hej håller på och inreder mit kp terrarium och vill se hur alla andra kp ägare har det så bomba på med bilder på era terrarium  ifall ni har lust ;)

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
Ett av mina :)

384
18
mr_fan:
mitt

25
16
Tariques:
Hur stora är dom har terrarierna? Har tänkt skaffa en kp i framtiden men dom ska ju kräva en jävla massa plats (iaf enligt L80)

384
18
mr_fan:
mitt är 120x50x60 men min är bara en liten juvenil på 60cm  så ska bygga större om några månader

1662
779
fluffis:
Kungspytonormar brukar inte bli överdrivet långa och behöver därmed inga jätteterrarier. Det tror jag är en av sakerna som bidrar till att dessa ormar är så populära.

Vad menar du med en "jävla massa plats" Tariques? Jag menar att alla har vi olika erfarenheter. I mitt fall kräver de flesta av mina snokar större terrarier än en kungspyton :) Är du inne på att skaffa en juvenil eller en äldre/vuxen?

25
16
Tariques:
Tror nog det var lite synvilla, för jag tyckte att gecko12's terrarie såg bra mycket mindre ut än det jag har som bara är 110cm.
Och så är jag ju inne på ormar som blir under 2m, så det som jag tycker är "en jävla massa plats" är ju kanske inte så mycket om man håller på med större ormar.
Tänkte mig nog en juvenil men det beros lite på vad jag kan få tag på eftersom jag är ute efter lite ovanligare färger.

1662
779
fluffis:
Nu ser jag att det står att kungspyton brukar bli 1,5 meter i skötselrådet här men jag har ofta hört upp till 120 cm. För marklevande ormar som blir max 125 cm kräver Jordbrukverket ganska små terrarier, tycker jag. Frågan är hur vanligt det är att ormarna går över 125 cm?

25
16
Tariques:
Hade själv varit väldigt intresserad av hur vanligt det är att dom blir större än 125cm, skulla vara skönt att inte behöva bygga hundra terrarien för att ormen växer ur dom när det väl blir dags att skaffa.

88
153
LunarBallReptiles:

Tariques skrev:
Hade själv varit väldigt intresserad av hur vanligt det är att dom blir större än 125cm, skulla vara skönt att inte behöva bygga hundra terrarien för att ormen växer ur dom när det väl blir dags att skaffa.

 

Jag har en som är nästan 140 cm och hon är dessutom 29 år gammal och dom växer hela livet ut =)

Men de flesta stannar kring 120cm....

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild