Hur ofta ömsar millipeder?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

232
94
anamidnatt:

Som rubriken lyder, någon som har koll på hur ofta millipeder ömsar?

Jag har haft mina i kanske 2 månader nu och än så länge har ingen av dem ömsat.

(:


356
177
krypet:

Hur ofta de ömsar borde variera rejält - sådant som jag tror spelar roll är vilken art det är, hur varmt det är, hur gamla djuren är, hur mycket mat de har...

Unga djur som har det rimligt varm tror jag ömsar oftare än varannan månad. Min känsla är att det tar längre tid mellan ömsningarna när de blir större. Är det någon som vet om det stämmer eller bara är något jag fått för mig?

 


459
138
Pakke:

Jag är inte säker, men de slutar att ömsa när de har blivit vuxen? Som alla insekter/milipeder brukar göra, ömsa oftare när de är små och till med större kommer ta längre tid att ömsa. Sen när de har nått "vuxenålder" då slutar de ömsa och lever några månader till 1-2 år innan de dör.


232
94
anamidnatt:

A. gigas är det jag har, Och jag funderar på att höja tempen lite på något sätt då där bara är tunt 23-24 grader däri. Och nu när vintern kommer blir det ju ännu svårare att hålla varmt för huset här blir rätt kallt på vintern. De flesta av dem var ju nyömsade när jag fick dem också så då borde det ju vara dags snart (:


Medlem i GHF
44
31
Baboon:
Ja, hur ofta ömsar dom? Allvetande skräphögen har säkert svar. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild