Annonser.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

108
19
Lindstrom:
Ja, jag tycker att annonsen ska raderas efter 1 månad eller så ifall man inte uppdaterar den. Alltid lika tråkigt att man tror att man hittar ett djur som inte längre finns eller så kanske den personen inte har varit online på typ ett halv år :/

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Lindstrom skrev:
Ja, jag tycker att annonsen ska raderas efter 1 månad eller så ifall man inte uppdaterar den. Alltid lika tråkigt att man tror att man hittar ett djur som inte längre finns eller så kanske den personen inte har varit online på typ ett halv år :/



Min idé är att dölja annonser som är äldre än x antal dagar/månader. Vill man däremot även se gamla annonser, så ska man kunna bocka ur en ruta för att kunna söka på alla. Vissa tyckte att det kunde vara bra att söka även på äldre annonser och det skulle då lösa problematiken för bägge delar.

1661
777
fluffis:
Det har varit mycket snack om annonser och det har kommit så många förslag att jag inte är säker på om detta har tagits upp tidigare. Jag hittade en annons idag, dessutom en köpes-annons, som var 440 dagar gammal. Inget konstigt med kanske men personen har inte varit inloggad sen 2013-09-25, alltså bara en vecka efter att annonsen lades upp.

Människan har dessutom inte skrivit in några andra kontaktuppgifter än meddelande här på terrariedjur men det är lite svårt att läsa meddelanden om man inte ens är inloggad :) Och även om det hade funnits andra kontaktuppgifter så kan jag tycka att det är på sin plats att annonser blir automatiskt borttagna om annonsen varit uppe en viss tid OCH användaren samtidigt inte varit inloggad på en viss tid. Jag tänker mig i storleksordningen ett halvår.

Dessa annonser kommer ju aldrig försvinna annars, om inte användaren trots allt får för sig att logga in efter en halv evighet och ta bort sin annons.

1661
777
fluffis:
Fanns det inte också ett förslag om att skicka internt meddelande till folk med annonser som en påminnelse? Det gillar jag. Då kanske man till och med att kunnat koppla ihop det och fråga "Du har en annons som publicerades <datum> med rubriken bla bla. Vill du ta bort den? JA/NEJ".

264
125
Bildpunkt:
Eller ännu bättre "om du inte uppdaterar den kommer den tas bort inom XX dagar." :)

85
88
AniMaL:
Håller med Bildpunkt där.

Vill man få något sålt så får man ju aktivt jobba för det, genom att exempelvis uppdatera sina annonser som går att göra var 48e timme . Tycker absolut annonser borde raderas efter 30 dagar om man inte uppdaterar dom. För om man inte uppdaterar en annons på 30 dagar så kan man ju inte va särskilt angelägen om att få djuret/varan såld . 
Så varje gång man uppdaterar en annons så gäller den i 30 dagar framåt . 
Och för varje gång man uppdaterar då så gäller den i 30 nya dagar från och med senaste uppdatering . 

6
4
Mada:
Personligen tycker jag möjligheten att förnya efter endast 48h skapar massa brus dvs när man går igenom de första fem sidorna så har man redan sett minst 90% av annonserna 25ggr innan.
Att ändra från 48h till tex 14/30dagar skulle göra det lättare att se de senaste (nya) annonserna.
Vidare vore det bra om gamla annonser raderades tex efter 2-3 månader.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Mada skrev:
Personligen tycker jag möjligheten att förnya efter endast 48h skapar massa brus dvs när man går igenom de första fem sidorna så har man redan sett minst 90% av annonserna 25ggr innan.
Att ändra från 48h till tex 14/30dagar skulle göra det lättare att se de senaste (nya) annonserna.
Vidare vore det bra om gamla annonser raderades tex efter 2-3 månader.


Problemet är att om man höjer tidgränsen till såpass långt tid så skulle det förmodligen resultera i att folk bara skapar nya annonser istället. Det kanske går att göra något så att man kan markera att man inte vill se annonser man sett eller liknande så att man slipper se upprepade annonser som man inte är intresserad av.

81
113
Henriette:
Problemet då är väl att man kan missa en annons som är uppdaterad med nytt innehåll. Så gör jag ibland, jag använder en gammal annons men byter innehållet helt eller delvis..  :P 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Henriette skrev:
Problemet då är väl att man kan missa en annons som är uppdaterad med nytt innehåll. Så gör jag ibland, jag använder en gammal annons men byter innehållet helt eller delvis..  :P 



Ja, det finns en hel del saker att tänka igenom så att det inte blir några problem.
Det svåra är ju även att vissa annonser som man ser ofta, som exempelvis foder kan man vilja se, medan andra annonser är mindre relevanta efter att man sett dem flera gånger.
Sen kan det ju även vara så att de annonserna man ser mest, och går in och kollar på är de som är mest intressanta. Så man kanske inte kan sortera bort annonser som man sett ofta just för att man går in på dom flera gånger.

Om man aktivit väljer att dölja en specifik annons, så kanske den måste visas igenom om annonsen uppdateras med nytt innehåll. Men frågan är verkligen om man har lust att sitta och gå igenom vad man vill se och inte.

Det kanske finns några smarta sätt för att göra det lättare att sortera ut annonser som man är intresserad av.
Exempelvis att man kan välja att när man går in under "Köp & sälj" så ska den som standard sortera bort någon kategori man inte är intresserad av eller enbart visa annonser från specifika län.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild