Leopardsköldpadda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

88
2
Herplover:
Undrar om någon har ett tips om var man kan hitta en juvelin leopard sköldpadda?

593
551
Redfoot:
Det är bara att leta på säljsajter eller mässor. Vet ingen som har sådana till salu just nu, inte i Sverige. Möjligen kanske Duransson här på forumet har, dom har adulta men om det blivit ungar vet jag inte.
Men om du bor i Skåne så är det bara att rulla över bron, där finns Leoparder till salu mycket ofta.
Leta på www.guloggratis.dk/ och www.dba.dk/.
/R

33
11
Duransson:
Tyvärr har vi intte fått några leopardungar.  Mitt tips är att du ska kontakta Irene Kampmann i Danmark. Hon får regelbundet ungar. Du hittar henne via FB.

/Peter

2048
773
psyjoh:
För knappt två månader sedan hade de fullt på ormar och sånt i Ängelholm. De kan inte varit gamla, stora som en knuten barnnäve.  Det jag reagerade på dock var att de bodde i samma terrarier som jemenkameleonter. 

19
13
Robban3030:
 Daniel Eglesias som jobbar på Universum i Göteborg, hans leopardhona har lagt ägg så där kommer det nog finnas ungar till salu. Han heter @iglezias på Instagram....

14
2
ryssar:
Idagsläget tror jag enbart att det födds leopardsköldpaddsungar på Gotland hos Gunni Borong. Hon har i dagsläget ägg vet jag men vet inte om de är befruktade.

Även hos oss i Frövi finns det ägg, vet dock inte om de är befruktade.

2
6
Iglesiaz:

2
6
Iglesiaz:
Har kläckt fram ett större antal ungar nu de senaste månaderna, den senaste kläcktes nu den 7-8 Jan 2015.
Är du intresserad Herplover så är det bara att höra av sig.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild