Alternativ till Hammarplast

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

6
5
Amphibia:
Någon som vet bra alternativ till hammarplast lådor alt om någon vet om det går att få tag i lock till dem som inte är vågiga dvs platta?



Medlem i SHF
4001
5024
Jonas_:

Jag har köpt mina lådor på Clas Ohlsson, där har dom mycket & i bra prisklass även om jag tycker jag ser plastlådor överallt nuförtiden :P


2048
773
psyjoh:
Hittade en skitbra på clas ohlson både genomskinlig och grå. Platta lock. Sämre lås än smartstore dock. Ikeas modell har oxå platta lock och går att köpa lås till..

2048
773
psyjoh:
Oj såg inte att du redan skrivit det Jonas hehe ;)

1661
777
fluffis:
Jonas_ skrev:
Jag har köpt mina lådor på Clas Ohlsson, där har dom mycket & i bra prisklass även om jag tycker jag ser plastlådor överallt nuförtiden :P


 
Vilken låda är det? Tycker att jag har kollat på Claes Ohlson en miljon gånger redan :)

218
47
asus:
finns suveräna plastlådor på dollarstore faktiskt :) både stora o små :P

270
80
Mjos:

Jag använder denna till kackerlackor fast den stora modellen. Finns även svart fast då i mindre storlek. Har dock inget snäppfäste till locket. 

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79850875//S69903214


Medlem i SHF
4001
5024
Jonas_:

fluffis skrev:

 
Vilken låda är det? Tycker att jag har kollat på Claes Ohlson en miljon gånger redan :)


Såklart nu när jag försöker leta reda på just den modellen så verkar den borttagen ur deras sortiment :/ återkommer om jag hittar på just den serien jag använder mig av, kommer inte på namnet just nu heller :)


1661
777
fluffis:
Har du förresten fått några bra svar TS? Varför vill du inte ha vågigt lock?

Själv söker jag efter en låda som är färgad och har ett lock som är genomskinligt och slätt. Så att man kan visa ormar på mässor :) De vågiga locken är lite jobbiga att se genom. Jag har sett några som har färgade Smartstorelådor och en glasskiva som lock, det kanske kan vara något men känns inte jättesmidigt. Och det ska vara lådor som är större än de små från Bra plast.

270
80
Mjos:

fluffis skrev:
Har du förresten fått några bra svar TS? Varför vill du inte ha vågigt lock?

Själv söker jag efter en låda som är färgad och har ett lock som är genomskinligt och slätt. Så att man kan visa ormar på mässor :) De vågiga locken är lite jobbiga att se genom. Jag har sett några som har färgade Smartstorelådor och en glasskiva som lock, det kanske kan vara något men känns inte jättesmidigt. Och det ska vara lådor som är större än de små från Bra plast.


Ikeas låda har slätt lock och finns också i svart. Vet inte om man kan blanda så att man köper svart låda med genomskinligt lock? 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild