Tillbehör - Var?!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

347
220
Newton:

Ska på mässa i september och kommer säkert handla massor då ...

MEN ... Efter ett misslyckat försök att få hem lite kul och behövliga saker så letar jag efter hemsidor med STORT utbud.

På engelska eller svenska ...

Inget som använder sig av Flodströms - Beställde för 3-4 veckor sedan ...

Avbröt ordern idag då jag inte fick någon riktig information om när det skulle kunna skickas.
Beställde säkert 20 st (mindre) tillbehör, inredning och sånt, och SAMTLIGA var restade, trots att det stod "i lager" på hemsidan ...

Jag hade kontakt med dem och fick bara ett "vet inte när vi får in varorna"..
Det var inte konstiga eller ovanliga saker. Så jag gav upp helt enkelt.

Tack på förhand!


1661
777
fluffis:
Det var ju tråkigt att du fick en dålig beställningsupplevelse. Rent spontant känner jag att är det inte bättre att vänta tills efter mässan du ska på, och se vad du fattas efter den? :) Man vet aldrig vad man hittar på mässor! :) Utbudet kan vara stort men även mindre. Om du ska till Hamm så tror jag nog du kan hitta en hel del :) Gäller det en svensk mässa så kankse inte utbudet är lika stort men en variant är i så fall att kolla upp vilka utställare som ska dit och sälja tillbehör. Om du kontaktar dem i förväg så kanske de kan beställa hem saker till dig.

Ett tips på en utländsk sida är M&S reptilien, www.ms-reptilien.de/. Jag tänker även på worldwidereptiles.co.uk/ men ser att sidan är under uppbyggnad just nu. Sen finns det en del svenska också som du kanske har koll på redan. Tex: herperschoise.se/www.firstreptiles.se/reptillagret.se/ och www.pwss.se/

347
220
Newton:

fluffis skrev:
Det var ju tråkigt att du fick en dålig beställningsupplevelse. Rent spontant känner jag att är det inte bättre att vänta tills efter mässan du ska på, och sen vad du fattas efter den? :) Man vet aldrig vad man hittar på mässor! :) Utbudet kan vara stort men även mindre. Om du ska till Hamm så tror jag nog du kan hitta en hel del :) Gäller det en svensk mässa så kankse inte utbudet är lika stort men en variant är i så fall att kolla upp vilka utställare som ska dit och sälja tillbehör. Om du kontaktar dem i förväg så kanske de kan beställa hem saker till dig.

Ett tips på en utländsk sida är M&S reptilien, www.ms-reptilien.de/.  Sen finns det en del svenska också som du kanske har koll på redan. Tex: herperschoise.se/ , www.firstreptiles.se/ , reptillagret.se/ och www.pwss.se/


Reptillagret har ju tyvärr Flodströms..

Herpers är jag stamkund hos, haha. Men är ute efter lite mer än vad de har.

Kollar in ms-reptilien och ser vad de kan ha för något att erbjuda.
Det kommer inte bara vara ett terrarium att fylla ;)

Jag vet inte om jag kommer ha någon bil att åka i, så kanske inte kan ta med mig så mycket som jag vill.. Vill gardera mig lite också :)

 

Tack för tipset! (Ska till Sthlm/Upplands väsby) :)


2966
1645
Hoggaforfan:
Reptillagret har ju ett visst rykte...

Kan rekommendera PWSS.se. Tropiskarum.se kan nog med skicka
www.reptilfoder.eu/ har jag inte köpt av ännu men bra kundkontakt så rekommenderar ändå. Han kan ta hem mycket.
Dusk.se att beställa men har du frågor så är han ingen höjdare :-P
www.hokarangenszoo.se/ ligger i Stockholm och verkar vara bra. Har användarkonto här på TD.
www.sodermalmsakvarieaffar.se/index3.htm också Stockholm och verkar ha bra rykte

Medlem i SHF
4001
5024
Jonas_:

Är det terrarieinredning vill jag gärna tipsa om ett ställe som heter..ute i naturen ;) finns mycket snyggt & gratis i skogen. 

Beror givetvis på vad man är ute efter :)


347
220
Newton:
Jonas_ skrev:
Är det terrarieinredning vill jag gärna tipsa om ett ställe som heter..ute i naturen ;) finns mycket snyggt & gratis i skogen. 

Beror givetvis på vad man är ute efter :)



Nu var jag ute efter bevattning först och främst :)

Men ja, även inredning. Men att hitta lianer verkar vara svårt ;)
Botten material etc :)


2048
773
psyjoh:
Zoozoo.com har billigaste priser när det gäller exoterra produkter, terrarie m.m. men de har tyvärr inget stort utbud av reptilsaker. Tror de har vattenfall till bra pris om du var ute efter det. Annars herperschoice eller dusk om det är bevattning tror jag det är som gäller. 

2048
773
psyjoh:
Zoo.se har bra priser på bottenmaterial iaf på de produkter jag använder. 

68
27
Adamski:
psyjoh skrev:
Zoozoo.com har billigaste priser när det gäller exoterra produkter, terrarie m.m. men de har tyvärr inget stort utbud av reptilsaker. Tror de har vattenfall till bra pris om du var ute efter det. Annars herperschoice eller dusk om det är bevattning tror jag det är som gäller. 


Herperschoice har ju samma priser på sina exo-terra prylar. 

234
49
costanza:
www.akvariehobby.se/shop/


Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild