Musodling

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

126
6
AjPaj:

Jag funderar på att starta upp en egen foderodling med möss till min orm. Har någon erfarenhet av gnagarodling?

Jag har haft möss tidigare som husdjur, och är väl medveten om att de luktar en hel del, men har aldrig fått några kullar.


Medlem i DHF
1080
771
Westman:

hur många ormar har du??


126
6
AjPaj:

Jag har bara en, men jag bor i Stockholm och på min djuraffär kostar frysta möss 21 kronor styck. Jag tänkte i stora banor att jag skulle kunna sälja överskottet till andra som inte är villiga att betala djuraffärssummorna.


121
95
Kega:

Finns ju bra mycket billigare foder att få tag i runt Sthlm, knappast värt att starta en odling för 1 orm?


126
6
AjPaj:

Vart!?


Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Lägg ut en annons på diverse sidor så kommer du kunna köpa större mängder mycket mycket billigare än 21:-/st. Kanske 3:-/st vid köp av 100 stycken, brukar vara något sånt.


63
4
Majvor:

Vi avlade råttor till våra ormar ett tag, bland det värstavi gjort! allt det där man vill slippa när man skaffar orm får man när man skaffar gnagare, massor med underhåll, lukt och ljud. inget att rekomenera, speciellt inte för en orm.

Fins betydligt billiagre att hitta i sthlm, lägg ut en annons som sagt.


126
6
AjPaj:

Okej. Tack för alla avrådanden!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild