Behöver tips och råd om kejsarskorpion

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

8
0
Mellsson:
Hejsan! Ska införskaffa en kejsarskorpion, har växt upp bland alla möjliga terrariedjur man kan tänka sig men har aldrig haft något eget o skulle behöva en rak lista där allt man kan behöva står!
Terrarie, torv och combo mätare fixat!
Lite bark, gömställe, vattenskål och nån liten värmelampa hade jag tänkt införskaffa och nån liten värmeslinga och nån växt. Något mer jag ska tänka på? :)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Jag kan inget om skorpioner själv, men kan tipsa om användaren StefanJr här på sidan. Han är otroligt kunnig, och bör kunna ge dig massor med tips.

Sen har vi även ett skötselråd här på sidan som du kan ta och kika igenom om du inte redan har gjort detta:
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=spiders&specie=p_imperator


8
0
Mellsson:
anders skrev:
Jag kan inget om skorpioner själv, men kan tipsa om användaren StefanJr här på sidan. Han är otroligt kunnig, och bör kunna ge dig massor med tips.

Sen har vi även ett skötselråd här på sidan som du kan ta och kika igenom om du inte redan har gjort detta:
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=spiders&specie=p_imperator


anders skrev:
Jag kan inget om skorpioner själv, men kan tipsa om användaren StefanJr här på sidan. Han är otroligt kunnig, och bör kunna ge dig massor med tips.

Sen har vi även ett skötselråd här på sidan som du kan ta och kika igenom om du inte redan har gjort detta:
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=spiders&specie=p_imperator


Har ju kollat de men de står inte vad man behöver specifikt, typ om dem behöver uv-ljus eller vad dem ska ha för växter, bara ett exempel :)
vill veta vad jag ska skaffa o inreda terrariet med :)

316
283
panterophis:
UV ska du absolut inte ha! De behöver egentligen inte varken extra värme eller extra ljus, dagsljus och rumstemp funkar fint. Angående växter så funkar vad som helst som klarar av mycket fukt.

1275
1724
Falk:

Värmeslinga är inte nödvändigt ifall du inte bor i en iglo.

Och precis som panterophis^^ skriver så ska du inte ha uv ljus.

Gullrankor är en klassiker som klarar sej bra i torv.

 

Regga dej och läs artikeln om Pandinus imperator här:

kryp.forum24.se/kryp.html


8
0
Mellsson:
Falk skrev:
Värmeslinga är inte nödvändigt ifall du inte bor i en iglo.

Och precis som panterophis^^ skriver så ska du inte ha uv ljus.

Gullrankor är en klassiker som klarar sej bra i torv.

 

Regga dej och läs artikeln om Pandinus imperator här:

kryp.forum24.se/kryp.html


Okej tack så mycket! Hört från andra att man kan ha värmematta i en 3de del av terrariet men då är inte de nödvändigt :)
panterophis skrev:
UV ska du absolut inte ha! De behöver egentligen inte varken extra värme eller extra ljus, dagsljus och rumstemp funkar fint. Angående växter så funkar vad som helst som klarar av mycket fukt.


Ne jag tog de bara som exempel, okej tack så mycket! :)

1275
1724
Falk:
Skulle du bli tvungen att använda värmematta så sätt den aldrig under terrariet. Dessa djur gräver ofta så djupt det bara går och risken är stor att du får en painikslagen skorpion och i värsta fall en grillad.

8
0
Mellsson:
Falk skrev:
Skulle du bli tvungen att använda värmematta så sätt den aldrig under terrariet. Dessa djur gräver ofta så djupt det bara går och risken är stor att du får en painikslagen skorpion och i värsta fall en grillad.


Ja några har sagt att man kan ha de men jag känner att de blir ju sjukt onaturligt då värme kommer uppifrån! Men de räcker med en lampa, alltså ingen speciell värmelampa utan bara vanlig liksom? :)

316
283
panterophis:
Du behöver ingen extra belysning om du har ett fönster som det kommer in ljus genom under dagen

8
0
Mellsson:
panterophis skrev:
Du behöver ingen extra belysning om du har ett fönster som det kommer in ljus genom under dagen

Okej tack så mycket! :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild