En intressant historia.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

109
19
carolineleven:
"I may have taught this spider to knit.
I was finishing the last 20 rows at the park, when this little spider wandered over to me, It climbed up my knitting bag, and walked all up and down the piece, then climbed onto my hand and watched me for a couple rows.
After the second row it started waving it’s front four legs as if to get my attention. Once I was looking at it, it started pulling silk from its spinneret, and fiddling with it. I don’t know if it was knitting or purling as it was quite small scale, but every few seconds it would stop and look up at me to see if I was still watching. After a little bit I moved it to one of the vines overhanging the archway I was sitting in, and it went about its business.
This wasn’t the only unusual thing that happened at the park today, but it was the most unusual."

"Maybe it thought you were a spider"

Källa oldmanstephanie.tumblr.com/post/92078344297/devourtheking-yourscientistfriend

Normalt beteende för en spindel? Bullshit historia?

Jag önskar det är sant i alla fall, men jag har ingen aning om hur spindlar och människor kan kommunicera.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Jag skulle nog vara lite skeptisk. Som du själv säger så önskar du att det vore sant, och det är detta som gör att vi gärna låter oss själva misstolka vissa beteenden hos djur och även se mönster i saker som inte har det.

Det är ju inga konkreta saker som nämns, utan snarare spekulationer från personen med exempel som "as if to get my attention". Så i slutändan är det ju inte så mycket i historien "att ta på", utan det är snarare en spindel som suttit på en människa och rört sina ben och spunnit nät. Inte så extremt ovanligt eller konstigt alltså :)

För att få något konkret, så behövs det ju göras tester som är lite mer vetenskapliga där andra faktorer inte påverkar resultatet.

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:
Bullshit om du frågar mig :) Tyckte anders förklarade bra i sitt svar.

1275
1724
Falk:
Spindlar viftar inte med benen för att vinka =)

109
19
carolineleven:
Jag hoppades att det var något konstigt härmbeteende, som när vissa fåglar härmas. Synd.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild