Utländska sidor med reptil-tillbehör

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

128
44
scienta:
Tjena! Tänkte kolla om någon vet någon bra sida med reptil-tillbehör? Jag tycker de svenska alternativen har relativt litet utbud och jag är intresserad av att se vad de större/internationella siterna har att erbjuda.

Tänkte mig något gärna ifrån Tysklan, men alla beprövade sidor uppskattas!

2048
773
psyjoh:
Jag undrar med hehe :)

151
77
Firemon:
vänd dej till din lokala handlare istället och be dom ta hem det du söker, det gynnar marknaden i sverige och gör att utbudet blir större här när efterfrågan finns.

googla på amerikanska sajter å samla info, tror det flesta butikerna kan få hem det till dej :)

1662
779
fluffis:
Jag håller med Firemon. Jag tycker väl inte direkt vi i Sverige har litet utbud egentligen, men det beror kanske på vad man är ute efter. Med tanke på att vi är ett litet pytteland om man jämför mot giganterna Tyskland och USA så förstår man att inte allt kan finnas hemma på lager. Titta gärna på imazos (imazo.se/) utbud. De flesta djuraffärer kan beställa hem därifrån och det finns hyfsat mycket där.

En tysk sajt där jag har beställt grejer från är M&S reptilien (www.ms-reptilien.de/).

Annars kan jag rekommendera mässan i Hamm där det också finns en hel del tillbehör.

1662
779
fluffis:
Förresten, TS, du har väl inte missat de svenska sajterna? Tex www.firstreptiles.se/  herperschoise.se/ och reptillagret.se/.

128
44
scienta:
fluffis skrev:
Förresten, TS, du har väl inte missat de svenska sajterna? Tex www.firstreptiles.se/  herperschoise.se/ och reptillagret.se/.



Kikat lite på dem med, ja! Dock har jag enbart hört/läst negativa saker om reptillagret, vilket är synd - för deras utbud och priser har ju faktiskt allt man kan önska.

Ja, självklart är det enklast och bäst att vända sig till den svenska marknaden i första hand - men när det gäller vissa specifika saker, speciellt när de är lite dyrare, så vill jag gärna se mig omkring för att som konsument få mest "bang-for-the-buck" så att säga.

2048
773
psyjoh:
Tycker min lokala affär tar överpris fast de beställer från ex. Imazo. 

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:
psyjoh skrev:
Tycker min lokala affär tar överpris fast de beställer från ex. Imazo. 


Hur menar du då? Imazo ligger ju i Sverige och antagligen vill även din lokala zoohandlare tjäna några kronor på affären :)

Imazo säljer ju inte till privatpersoner utan endast till företag. 

Men även jag håller med ovanstående att man ska försöka gynna svenska återförsäljare i största mån! Dom flesta kan ta hem tillbehör från världens alla hörn :) Bara man har produktnamn, artikelnummer & säljare brukar det aldrig vara problem att få hem sin vara till Sverige. 

Vad är det ni söker för tillbehör som inte finns att få tag på här i landet? Tycker vi har ett väldigt brett utbud om man ser till befolkningsmängden & framförallt hur "några" som är aktiva i hobbyn om man jämför med större länder :)

Hoppas ni finner vad ni söker iaf.


128
44
scienta:
Jonas_ skrev:

Men även jag håller med ovanstående att man ska försöka gynna svenska återförsäljare i största mån! Dom flesta kan ta hem tillbehör från världens alla hörn :) Bara man har produktnamn, artikelnummer & säljare brukar det aldrig vara problem att få hem sin vara till Sverige. 

Vad är det ni söker för tillbehör som inte finns att få tag på här i landet? Tycker vi har ett väldigt brett utbud om man ser till befolkningsmängden & framförallt hur "några" som är aktiva i hobbyn om man jämför med större länder :)

Hoppas ni finner vad ni söker iaf.



Ja, alltså att hitta produkter är väl inget större problem. Dock skulle jag vilja se lite mer konkurrens-kraftiga priser på vissa saker. Va i en "relativt" lokal butik idag (Kjällby Zoologiska) och han va lite dyr på termostater och värmemattor. Hans utbud kommer också ifrån Imazo. Men å andra sidan var det det enda som var dyrt - växter, lampor m.m. var väldigt förmånligt prissatta, så dit kommer jag åka igen! Sen var det ju beprövade grejer han körde med, samt att man fick väldig hjälp och expertis från någon som har mer erfarenhet än en själv.

Men att pröjsa +500:- för en termostat tycker jag själv är lite häftigt. Just nu hade han några begagnade micro-climate med natt-sänkning för 500:-, vilka kostar 650:- nya på siter via nätet. Jag tycker det borde gå och hitta någon enklare variant i priser kring 200:-, men de enda som har det är reptillagret, då med sitt dåliga rykte :/

2966
1645
Hoggaforfan:
Vet inte hur de är som företag men här har du en:
www.firstreptiles.se/ministat-100-watt/19-0
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild