Små ormar att köpa i Sverige? / Eller som kräver litet utrymme?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

305
147
HenkePetersson:
Sonoran desert boa, dessa små juveler blir runt 40 inches ca runt 1 meter, det är en boa i mini format, som även de mäst trångbodda kan få plats med... Tillgång i sverige: Stor.. Slår vad om att det finns på nästa Expo syd mässa i Kristianstad nu till hösten i augusti.

903
509
Evanjeline:
Vad ligger en fläckpyton på i pris?

305
147
HenkePetersson:
en juvinil ligger kring ett par 100, sen finns det dom som har priser på 2000:- för en juvinil med men då blir du blåst.

Medlem i GHF
636
410
Jimmy:
Rosenboa, ca 60-100 cm.

109
19
carolineleven:
HenkePetersson skrev:
Sonoran desert boa, dessa små juveler blir runt 40 inches ca runt 1 meter, det är en boa i mini format, som även de mäst trångbodda kan få plats med... Tillgång i sverige: Stor.. Slår vad om att det finns på nästa Expo syd mässa i Kristianstad nu till hösten i augusti.


Jag hade ingen aning att boa av detta utseende kom i så litet format. Det är exakt vad jag vill ha.

109
19
carolineleven:
Fläckpyton, desert boa, Euprepiophis mandarinus och rosenboa ser ju väldigt fina ut. Desert boa är ju underbart vacker. Jag hade ingen aning att boor som ser ut som så fanns i den storleken. Om inte någon har något illa att säga om dem så kanske det blir det(efter att jag läst på mer) eftersom att jag velat ha en boa sen jag var liten.



135
130
Hellemar:
Tjabba...

En väldigt trevlig art är Brun Afrikansk Hussnok (Lamprophis fulignosus).

Jag noterade en synnerligen intressant sak på mina som jag hade. Vid tre olija tillfällen så märkte jag att ena honan hade lagt ägg och det var väl inget märkvärdigt i sig. Det intressanta var att hanen hade grävt ner sig och lagt sig som en virkad duk mot glasbotten av terrariet och honan hade lagt sina ägg ovanpå honom. I och med att samma sak skedde tre gånger i rad så tror jag inte att det berodde på slumpen... Hur som helst - trevligt att bevittna var det :)


Henke :)

109
19
carolineleven:
Så nu vet jag att sonora desert boa, nicauraguan boa och caulker caye island boa(har vi dessa i Sverige?) är mindre boaormar som liknar(eller är underart?) till boa constrictor. Har vi några andra av dessa som är vanliga i Sverige? Hog Island är ju lite mindre än kungsboa, men då är desert boa eller caulker eye ännu bättre för min lilla etta.

Det är ju utseendet på kungsboaormen och de mindre som liknar dessa jag tycker om. En albino kungsboa har jag drömt om sen jag var liten men jag bor i en etta, så, ja...



Vet ni föresten vilka av dessa dvärgar som är svåra nybörjarormar? Vi diskuterade förut att hog island inte hade det bästa humöret, men att blandingar kunde vara trevligare.

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Evanjeline skrev:
Vad ligger en fläckpyton på i pris?


Väldigt olika beroende på säljare men även på kvaliten på djuren spelar in såklart, lägg ett bud på dessa kanske?
www.terrariedjur.se/?page=market&marketitem=10709

Finns även 1.1 till salu för 1200:- här på terrariedjur.se

Men det är absolut ingen dyr pytonorm i jämförelse med många andra arter...

903
509
Evanjeline:
Det är inte något som är aktuellt nu. Jag är bara väldigt förtjust i regnbågsboas men tycker de är lite för stora för min smak, och fläckpyton verkar ha ett liknande utseende, åtminstonde på bilder.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild