Hemskt!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

593
551
Redfoot:
Jonas_ jag gillar ditt inlägg och håller med dig till 100%. Men som jag skrev det var provokation.

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Redfoot skrev:
Jonas_ jag gillar ditt inlägg och håller med dig till 100%. Men som jag skrev det var provokation.


Jag gillade din första frågeställning så pass mycket att jag var tvungen att klargöra min ståndpunkt ;) Intressant du nämnde ex. kyckling, det är något alla inte tänker på :)

Ha en bra dag!

74
13
larsson88:
Alla djur har rätt till en human avlivning

2966
1645
Hoggaforfan:
Mja, de skrattar ju mest åt det absurda vad som hände. Jag tror bara tanken var att knäcka nacken av den.
Skratta åt något absurt har väl de flesta gjort någon gång?
Borde rent tekniskt vara ganska human metod. Fått höra man avlivade råttor så ganska nyligen. 2 varv så blev de medvetslösa sen krossa skallen emot en bänk.
Jämför med att försöka slå ihjäl den men att dunka den flera ggr i marken, försöka krossa huvudet med något, karva av huvudet med en kniv, skjuta (och missa).
På mindre än 4 sekunder så bedövar han djuret och avlivar det, försök få något slakteri i världen att slå det.

Sen att komma på tanken att göra så är ju i sig helt sjukt. Men även det är ju en relativ term då jag anser det helt sjukt att äta kött ;-)

903
509
Evanjeline:
Det är möjligt det inte är så hemskt som det ser ut egentligen, men det ser väldigt sjukt ut. 

131
8
stumpwen:
alltså jag känner lite såhär - han tog ju alla andra ormar levande, kunde han inte ha typ lagt den i en säck också och sen hugge huvet av den med en yxa eller nåt när han kom hem igen? visseligen gick processen rätt så fort.. men det ser så.. onödigt brutalt ut. 

593
551
Redfoot:



stumpwen skrev:
alltså jag känner lite såhär - han tog ju alla andra ormar levande, kunde han inte ha typ lagt den i en säck också och sen hugge huvet av den med en yxa eller nåt när han kom hem igen? visseligen gick processen rätt så fort.. men det ser så.. onödigt brutalt ut. 


stumpwen,
jag ber om ursäkt om jag sårat dig, ville bara provocera och få till en diskussion eftersom jag tycker att många gånger så glömmer man den egna bakgården i sådana här samtal.
/R

131
8
stumpwen:
Redfoot skrev:





stumpwen,
jag ber om ursäkt om jag sårat dig, ville bara provocera och få till en diskussion eftersom jag tycker att många gånger så glömmer man den egna bakgården i sådana här samtal.
/R


Nej nej absolut inte! känner mig inte alls sårad - tvärtom kan jag förstå vad du menar. men med kycklingar - man hugger av huvudet. liksom clean and fast så att säga. visseligen kanske detta också vad snabbt, vem vet. men det ser så hemskt ut. och som Evanjeline skrev - kanske det ser hämskare ut än det KANSKE är. 

jag tycker mest bara det var onödigt, det var som mer en show för kameran. för han är i princip imun mot ormgift, tidigare i programmet ser man han bli biten av vattenmockasiner (tro ja det var) flera ggr och det rör honom inte i ryggen. så varför behandla skallerormen sådär?? ja. mest onödigt kan ja tycka det var.. och så ser det så hemskt ut. 

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Lite kul att 'Redfoot' skrev om kyckling, det var nämligen det första jag tänkte på när jag såg filmklippet! Finns mycket hemskt som händer nära oss.

När det gäller kyckling 'stumpwen', så är det inte avlivningsmetod som är det hemska. Det är mer hur de föds upp, hur de mår av metoderna som används. Tror många skulle sluta äta kyckling om de visste hur djuren tas fram.

163
34
Danne:
Att det ser onödigt brutalt ut är nog själva meningen. Vissa gör vad som helst för att synas på TV och/eller tjäna pengar, tyvärr.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild