Skänkes?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

305
147
HenkePetersson:
Nu måste jag bara ventilera lite, för nu är jag förbannad.

Först vill jag klargöra att detta fallet inte har på något sätt med mig att göra, bara något jag reflekterade över när jag nu suttit en hel del  på köp- och säljdelen, och Facebooks reptil säljes-site.

Vi kan kalla honom Torvald, han har en kp som han vill sälja, han sätter ett tämligen rimligt pris på sin kp 500 kr, dagarna går, men ingen hör av sig, nu sänker Torvald priset med 50% till 250.- en vecka senare, fortfarande inga svar, nu sänker han priset igen till 150:- eller högstbjudande, återigen inga svar, då skriver Torvald skänkes. Morgonen därpå när Torvald loggar in har han blivit totalt mailbombad från varenda jävla gratissmakare i hela Sverige.

Till er gratissmakare, kan ni inte ge 250 , 150 eller ens 100 spänn för djuret, kan ni inte lägga dom fjuttiga pengarna på djuret borde ni inte ha djur alls, NI BORDE FAN SKÄMMAS!!

Djur har faktiskt ett värde, även om den kanske inte är värd mer än 200:- så är det fortfarande ett värde.

Om ni gratissmakare runt om i landet inte har råd att ge 200:- för en kp hur ska ni då ha råd med maten?

Om jag skulle se en annons med ett djur jag inte är intresserad av att betala 500 kr för skulle jag inte svara på en sådan annons, lika lite skulle jag svara om samma djur skänktes bort 2 veckor senare.

Men gratis är tydligen gott, för vissa, även om de inte är ens intresserade av djuret.....

Fy fan säger jag

74
13
larsson88:
Bra talat !!!!!

309
239
Gogs:
Håller med... Men sen kan det ju även vara så att vissa av personerna som svarar på en bortskänkesannons inte ens har sett de förgående annonserna så allt skit ska ej falla på dem.

18
5
winnimews:
Bra sagt, att hålla djuret blir ju dyrare i slutändan än själva djuret ändå. Kan man inte lägga ner pengar på att köpa djuret från början så kommer man själv vara tvungen att sälja den till slut.

278
122
Snakedude69:
I have a club website and a facebook site for our club. I forbid köp sälj  because it drives me nuts.  People on both ends are completly retarded.  If you cant pay 500kr for a animal you shouldnt own it.   I love reptiles.. i love cool new exotic animals, but the animal trade ..... is shady.  Thats why we have our site to help people with problems and educate people before they buy  or own a reptile.



2048
773
psyjoh:
Det värsta är väl ändå folk som svarar på en skänkes annons och säger att de ändå ska betala en summa självmant. Men sen när de fått det dem skulle ha så ser man inte röken av en krona. 
Vilket jag själv råkat ut för på denna sida. 

6
0
djungelrut:
bra talat.......gillar din argument med det här,för du har helt rätt åsikt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild