Sverige, Smögen - Juni 2014

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

85
124
ThorHakonsen:

På vei ned til messen i Lidköping i helgen, så svingte jeg innom Smögen for å se på strandpaddene (Bufo calamita) .

 

Jeg ankom Smögen litt utpå ettermiddagen, så solen stod ennå oppe - så det var liten sjans for å se padder - jeg gikk derfor en liten tur rundt for å se etter dammer med rumpetroll, og der gikk fort. Første dammen jeg fant, så var det mange forholdsvis små rumpetroll fra B.calamita.

 

 

Når det begynte å bli mørkt fant jeg frem lommelykta, og gikk utover svabergene - etter bare noen minutter fant jeg den første padden - men det var desverre en vanlig padde, Bufo bufo

 

Så gikk det ikke mange minuttene før jeg fant den første strandpadden, og flere med den.  Jeg var ute og gikk der ute i cirka en time og fant tilsammen 8 B.calamita og ca 20 B.bufo - så jeg la to B.calamita i en boks, pluss en flott vanlig, slik at jeg kunne fotografere dem når det ble lyst neste morgen - så, i 6-tiden neste morgen så gikk jeg ut igjen hvor jeg fant dem og tok noen bilder, før de fikk friheten tilbake og jeg kunne kjøre videre til Lidköping og en flott messe






Bufo bufo







Bufo calamita

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild