Döende syrsor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

142
12
blixa:
Köpte ett gäng syrsor skulle bara ha hälften själv så har haft nera mina i en pet box med havregryn, som underlag, vatten kristaler å insekt foder, men på bara nån dag har jag hittat en hel del döda vet att dom är inte är särskilt trevliga imot varandra men i den här takten så blir det inte mycket kvar till ödlorna, märkte att det verkar inte vara lika många som dött av dom som är kvar i lådan jag fick dom i.
nån som har nån ide vad d kan bero på eller är det bara acceptera

2048
773
psyjoh:
När jag köpte från djuraffär märkte jag samma sak. Hur mkt foder de än fick. När jag köpte från cricket express så dog i stort sett inga. 

232
94
anamidnatt:
Alltid bra att ha några lager med äggkartong i som de kan gömma sig i. Kan rädda några liv iallafall. För övrigt tycker jag att det är skitsvårt att hålla liv i syrsor :)

142
12
blixa:
Jo gömställen fick dom me dock bara ett lager kanske ska öka på

2966
1645
Hoggaforfan:
Provat mun-mot-mun metoden?

Medlem i SHF
3995
5019
Jonas_:
Jag har alltid tyckt syrsor är jätteknepiga att hålla och få dom att överleva en längre tid :) Verkar mycket känsligare än exempelvis kackerlackor som är lättodlade, många arter iaf. 

2048
773
psyjoh:
Håller med om kackerlackor. Känns mer sanitärt. Har själv fem arter nu och inte en enda av dem dödar varandra eller luktar eller skitar ner ens i närheten av vad syrsorna gjorde när jag hade dem.
dem är även mer matiga än syrsorna. 

Medlem i SHF
3995
5019
Jonas_:
Jag ser bara fördelar med kackerlackor om man jämför med syrsor. Nästan alltid när jag köpt syrsor så har hälften eller nära hälften av dom dött inom några dagar trots att dom fått mat, vatten & bra med gömställen :/ 

Nu har vi bara 2 djur som äter insekter hemma.. spindlar så det går inte åt många i månaden om man säger så :) 
Har turen att ha en snäll granne som jag får köpa billiga lackor av. Men jag har haft ett par insektsätande ödlor och har hållt på mycket med insekter genom åren. Kackerlackor tog många år innan jag kom i kontakt med men sen dess kör jag nästan bara på dom.

142
12
blixa:
jo har har dubia som inte inte alls är några problem med, köpte syrsor mest för dom skulle vara "roligare" å jaga på brukade köpa ifrån lokala djur affären då å då men dom har blivit hutlöst dyra där så köpte ett större gäng får hoppas några överlever :p

2048
773
psyjoh:
Se till att där är mkt protein i deras foder. Brukar motverka lite kannibalism iaf. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild