Öppna Bilder-kategorin för icke-medlemmar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Fick nyligen tipset om att man kanske vill länka bilder på terrariedjur.se till folk utan att de ska behöva bli medlemmar för att kunna se.

Vad tycker ni, bör man kunna komma åt sektionen "Bilder" utan att logga in?

Det skulle då även kunna gå att göra en inställning på ens presentation om man vill att folk ska kunna se ens bildgalleri, blogg m.m. utan att de behöver logga in.

2966
1645
Hoggaforfan:
Ja det vore ju bra :-)

270
80
Mjos:
Det vore väl bra och särskilt då om man kan ställa in det själv, hur man vill ha det. 

1159
624
Temla:
En bra idé OM man kan välja själv om utomstående ska få tillgång till bilderna. 
Men hur blir de då med din bandwidth Anders om många börjar hotlinka bilder till den här sajten?

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Hotlinka bilder kan jag blockera om det skulle vara så, och att man måste göra "vanliga" länkar till terrariedjur för att se bilderna.

903
509
Evanjeline:
bra idé

1228
464
leedragon:
nja lättare att andra tar ens bildef för tillexempel bedragäri 

121
95
Kega:
Kan man väl göra ändå? Stjäla bilder alltså. Inte speciellt svårt att registrera sig. 

Öppna tycker jag, annars kan man lika gärna använda flickr

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Ja, stjäla bilder går alltid att göra. Det mesta som stjäls är via google images skulle jag gissa.
(Vissa tror ju att bara för att det finns på google, så är det fritt fram att använda)

Jag har åtminstone gjort så att man inte kan högerklicka och spara ner bilder hur som helst från sidan. Det hjälper, men helt idiotsäkert är det inte.


205
203
Micke_E:
Kan inte icke-medlemmar får "terrariedjur.se" stort över bilden och spara kommentarfungktionen till medlemmar?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild