Vad bor i mitt kryprum?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

270
80
Mjos:

Denna kommer ju från dig.. Tyvärr har jag bara en kvar. De andra har trasslat in sig i sitt öms (trots noga med fukten) och en dog utan(?) orsak. Men riktigt läckra är de! 

 

 


356
177
krypet:
Pachnoda thoracica tycker jag mycket om och hoppas att jag lyckas med.

356
177
krypet:
Och Chlorocala africana oertzeni är inte dum den heller. Färgen varierar lite med ljuset, ibland ser de mer lila ut än på denna bild. Arten är inte alls svår. Den odlas på samma sätt som en rosenbagge, Pachnoda marginata. Möjligen är denna lättare.

40
12
205:
Mitt senaste inköp dyra som pocker men det man älskar får kosta eller

Medlem i GHF
3095
1682
EmanuelKarl:
Är det ingen här som lägger ut bilder på bönsyrsor här?
Jaja, i sådana fall för väl jag lägga ut några bilder på min Hierodula grandis som som tyvärr dog i januari 2016


Han var ett riktigt monster. När vi köpte honom så döpte vi honom till Mattis men sedan kom vi på att Monster-Mattis passade bättre så vi dåpte om honom.

194
165
JoakimLundgren:

6
3
Glenfarclas:
Det var väldigt roligt att se din samling av udda kryp! Jag har inga kryp för närvarande men jag blev nu väldigt intresserad av att skaffa.

Jag är speciellt förtjust i dina Eudicella trilineata - fantastiskt vackra!

De kryp jag känner till sedan innan är spökskräckorna och vandrande pinnar, och eftersom jag främst är växtnörd har jag aldrig någon naturlig plats för dem. Jag har inte tänkt på att det finns kryp som inte äter friska blad! Vad skulle du rekomendera för namn på skalbaggar (eller andra kryp) som inte har ihjäl växter?

Jag bygger just nu ett nytt skåp för mina jungfrugeckos (www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=lizards&specie=l_lugubris) (Geckona är så små fullvuxna att de precis kan svälja en gråsugga). Skåpet är 1,5m högt 70cm brett, 40 djupt - det är ett stort skåp och geckona som kommer bo där kommer aldrig vara på marken. Min plan är att inreda det med mycket växter på väggarna, uppemot 30 bromelior. 

Det hade varit väldigt roligt att ha nåt kryp där inne. Har du några rekomendationer? Finns de på mässor eller är det annonser som gäller i krypvärlden?

Medlem i GHF
3095
1682
EmanuelKarl:
205 skrev:
Mitt senaste inköp dyra som pocker men det man älskar får kosta eller

Mycket vacker bild!

Medlem i GHF
3095
1682
EmanuelKarl:
krypet skrev:
Vad sägs om denna kamouflagemästare? Två honor av en art med det fantastiska namnet Hermagorus megabeast.



Den hade bra kamouflage!
Egentligen är jag inte så mycket för spökskräckor men jag gillar bra kamouflage.  =)

Medlem i GHF
3095
1682
EmanuelKarl:
Glenfarclas skrev:
Det var väldigt roligt att se din samling av udda kryp! Jag har inga kryp för närvarande men jag blev nu väldigt intresserad av att skaffa.

Jag är speciellt förtjust i dina Eudicella trilineata - fantastiskt vackra!

De kryp jag känner till sedan innan är spökskräckorna och vandrande pinnar, och eftersom jag främst är växtnörd har jag aldrig någon naturlig plats för dem. Jag har inte tänkt på att det finns kryp som inte äter friska blad! Vad skulle du rekomendera för namn på skalbaggar (eller andra kryp) som inte har ihjäl växter?

Jag bygger just nu ett nytt skåp för mina jungfrugeckos (www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=lizards&specie=l_lugubris) (Geckona är så små fullvuxna att de precis kan svälja en gråsugga). Skåpet är 1,5m högt 70cm brett, 40 djupt - det är ett stort skåp och geckona som kommer bo där kommer aldrig vara på marken. Min plan är att inreda det med mycket växter på väggarna, uppemot 30 bromelior. 

Det hade varit väldigt roligt att ha nåt kryp där inne. Har du några rekomendationer? Finns de på mässor eller är det annonser som gäller i krypvärlden?

gammalt inlägg men mässor funkar
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild