Mall för skyltar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

13
10
gerat:
Hej alla
Har någon en mall för att tillverka och skriver ut sina egna artbeskrivningar som ska sitta på terrarieframsida, de ser lite risig ut med de vita stripes från brother maskin, gärna med fin design i bakgrunden.

2966
1644
Hoggaforfan:
Det finns ju en snygg generator till giftormar här på sidan, har du sett den?

Medlem i SHF
3978
4995
Jonas_:
www.terrariedjur.se/?page=info&sub=venomous

Den borde finnas i övriga arter ormar också tycker jag, inte bara dom giftiga arterna :)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:

Att göra en generell "skyltgenerator" för terrariedjur är något som ligger på "attgöralistan". Men när detta kommer är inte bestämt ännu.


13
10
gerat:
Finns bara för giftormar. de vore bra me en skyltgenerator som du nämde Anders borde inte vara så avancerad med något fint bakgrund, sen skriver man bara i valfri art och välja bakgrund med något orm, ödle, spindel m.m motiv och skriver ut

60
31
Airbrush73:
Lyfter upp denna tråd lite =)

Hur går det med tanken att göra en "skyltgenerator" för terrariedjur ?
Vore perfekt om det även gick att göra skyltar till andra djur också. Spindlar, skorpioner osv =)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:

Förra veckan släppte jag ett administrationsverktyg för att lättare kunna lägga till skyltar till giftormshållning. (Enbart öppen för administratörer samt ddr dock.)
En generell "skyltgenerator" står på "att göra"-listan, men det är ett par saker som ligger före.
Är det många som pushar för en skyltgenerator, så kanske jag får se till att prioritera om lite. Jag hoppas på att kunna få ihop något innan året är slut, men jag vågar inte lova något.


60
31
Airbrush73:
Låter super kanon. Känn absolut inget stress med detta. Ville bara lyfta upp tråden, så du inte har glömt bort det =)



741
681
Binks:
Ett tips från mig är att kanske dela ut uppdrag till de som har ett intresse och kunskap inom olika delar.
Tex någon som har en bred kunskap om spindlar kan lägga in skyltar för spindlar osv, de skulle spara en väldig tid och risken för fel skulle minimeras.

Men även inom mjölksnokar, råttsnokar osv osv så blir arbetet lite mer lättgjort och framförallt snabbare än om 1 stackare får sitta och lägga in saker den kanske inte har koll på alls och inte vet om sakerna den lägger in är helt fel.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:
Binks skrev:
Ett tips från mig är att kanske dela ut uppdrag till de som har ett intresse och kunskap inom olika delar.
Tex någon som har en bred kunskap om spindlar kan lägga in skyltar för spindlar osv, de skulle spara en väldig tid och risken för fel skulle minimeras.

Men även inom mjölksnokar, råttsnokar osv osv så blir arbetet lite mer lättgjort och framförallt snabbare än om 1 stackare får sitta och lägga in saker den kanske inte har koll på alls och inte vet om sakerna den lägger in är helt fel.


Definitivt. Det är ett par som avlastar mig och hjälper till med en hel del. En generell skylt-generator skulle däremot fungera som så att man kan välja en art som redan finns i vårat register, och sedan välja passande bild/text. Åtminstone är det så jag tänkt det hela.

Skyltgeneratorn som finns för giftormshållning för tillfället däremot är skyltarna gjorda manuellt utav ddr och letripod. Det är över 100st i dagsläget, så de har lagt ner ett ordentligt jobb. Ge dem en extra klapp på axeln, för de förtjänar det :)
Finns det medlemmar som vill hjälpa till, så var inte blyga med att komma med förslag. Vi behöver framförallt artiklar, skötselråd och andra idéer och förslag på vad vi kan göra för att förbättra sidan.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild