större rötter/träd

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

13
0
rm250:

hej som rubriken lyder undrar jag vart man får tag i större rötter/träd till terrarier?. kollat runt lite överallt men hittar ingte större. bara småsaker:(

mvh


43
2
Emmanfemman:

Man letar i naturen, blötlägger, skurar, in i ugenen, slipar till. Klart!


13
0
rm250:

då får man ha en stor ugn:P de storlekar jag vill ha passar inte riktigt in:)


Medlem i DHF
1080
771
Westman:

köra i ugnen e bara onödigt


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:

Kan vara rätt bra att låta det torka ut åtminstone. Så att man inte får med en massa små kvalster som bryter ner rötterna.


733
294
markusbabs:

Att lägga roten i ugnen är det dummaste man kan göra! Vem vill ha ved i ugnen? 


382
36
MariBarita:

Om den är blötlagd innan så är det inte ved vi pratar om och det är ett alternativ, jag föredrar nedstående alt. =)

 

Om man har ett badkar alt stor balja så kan man hälla kokande vatten över roten så att inget oönskat kommer in i burken. Många inom akvaristiken kör den metoden =)

 

www.zoopet.com/forum/archive/index.php/t-109668.html


456
200
isdrake:

Förutom att hämta utifrån så kan vissa djuraffärer som är med inriktade på reptiler ha större korkbitar och liknande. Jag besökte Djurmagazinet (f.d. Zooab) i Centersyd idag och dom hade jätte stora korkbitar och rör. Kollade inte närmade på det men det fanns säkert bitar som var över 1,5 meter.


733
294
markusbabs:

Badkaret låter som en bättre ide, kör själv på det! :) 


43
2
Emmanfemman:

Är det stort är det lite knivigt med ugn! Men de mindre barkbitar jag hämtar på trädtaget får torka i ugnen. Så det har inget med bakterieaspekten att göra.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild