Vattenagam längd? (tid)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

108
19
Lindstrom:
Hejsan! Jag undrar om någon vet på ett ungefär när en vattenagams hane blir fullvuxen, alltså menar när slutar han växa? :)

309
239
Gogs:
Mig veterligen så slutar aldrig en reptil att växa. De växer ju vid varje öms. Dock så blir det ju mindre o mindre i längd ju äldre ödlan/ormen blir. Men sluta växa gör de nog inte förrns de är döda.
Men en hane kan bli upp till en meter och honorna brukar ligga mellan 60-80cm. sen är det ju som med alla individer att storleken kan skilja.

108
19
Lindstrom:
Jo det vet jag att dom bli.90cm men undrar hur lång tid de tar tills den är det 

Medlem i SHF
4001
5023
Jonas_:
När man läser maxlängd på vissa arter är det inte alls säkert ens eget exemplar kommer bli tex. 90cm :) Mycket har att göra med fodertillgång hur mycket en reptil växer. 

Men för att försöka svara på din fråga hur lång tid det tar innan en vattenagam uppnått sin fulla längd, jag skulle gissa på minst 5-6 år, sen som det nämndes ovanför så slutar en reptil aldrig att växa helt även om tillväxt-takten avtar rejält när djuret blivit äldre. Hoppas du förstod vad jag menade :)

Det är många faktorer som spelar in på hur stor ens individer kommer att bli.



478
592
Rottenroth:
Flytta tråden till Ödlor, säkert vissa som missar denna tråd pga fel forum!

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
Tråd flyttad.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Värt att tillägga är att det är snabbast tillväxt när de är unga, och det är därför generellt en dålig idé att skaffa ett mindre terrarium "till att börja med" då de växer ur det fort.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild