Djur som säljs i Hamm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
24
3
djungel:
Finns det någon hemsida som visar vilka djur som kommer att säljas i Hamm? eller hur gör man för att beställa djur i förväg?

59
8
glamwarrior:
www.terraristik.com/tb/list_classifieds_int.php

305
147
HenkePetersson:
Enklast är väl att du uppsöker länken ovan, ser om just den arten du söker är representerad och ser om uppfödaren har en hemsida, på den bör tel och dyl stå så att du kan ta kontakt med denne

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Det finns bra grupper på facebook där folk köper/säljer/byter djur på mässor ute i Europa, många seriösa uppfödare har även hemsidor med deras kontaktuppgifter, bara börja söka runt & bestämma en mässa ni ska ses på för att göra affärer :)

glamwarrior´s länk är även ett bra tips, även om inte alla djur kommer ut där så är utbudet stort och varierande. 

Medlem i SHF
24
3
djungel:
Åh, tack för era svar. :)
jag ska genast söka på dessa.

Medlem i SHF
24
3
djungel:
finns det fler jakter ni känner till? Här fanns det inte så många elapider. ??

Medlem i GHF
636
410
Jimmy:
Inga elapider?? Om man söker på tex Naja får man 6 sidor med annonser...

Medlem i SHF
24
3
djungel:
Ok, Jimmy, jag vag otydlig. Det finns annonser men de är gamla. Dessutom finns det inte de arter jag är intresserad av.

741
681
Binks:
Släng ut en annons på det du är intresserad av så gissar jag att chansen är stor att någon i från alla länder som reser till Hamm kan ha det du söker.

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Precis släng ut en annons på flera sidor och hoppas på att någon sitter inne med det du söker :) 
Nu vet jag inte hur det är med giftormar men på boa/pyton fronten kommer ju många annonser ut efter sommaren då hösten är den tid det brukar finnas flest juveniler till salu. 

Sen kan jag rekommendera facebook för att få kontakt med uppfödare världen över, jag är relativt ny på facebook men ju mer jag använder det till att leta reptiler ju mer hittar jag, och det finns verkligen mycket grupper & uppfödare där som åker runt på mässor i Europa.

Vet du vad du söker borde det vara relativt enkelt att hitta uppfödare av arten, beroende på vad man söker givetvis :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild