plantering

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

5
0
mickepedersen:

Hej hur gån ni till väga n ni planterar  levande blomor tex plasering på växterna 

har ni långa vägter bak  tex klätrande ficus och kortare växter fram


158
19
Johanon:

det är nog helt å hållet en smak sak skulle jag vilja säga, och så klart beroende på vad för habitat man är ute efter.


28
5
chippen:

Det bästa är om dom får stå kvar i sina krukor...sedan får man se till att större växter inte skymmer mindre växter. Det är en konst att hitta rätt växter som överlever i det habitatet som man har. Själv håller jag på med djur som ska ha väldigt hög luftfuktighet det är inte lätt att hitta växter som klarar den miljön. Oftats finns det hybrider att tillgå i vårt land och de klarar inte, oftast, hög fuktighet.

Men klart hobbyn ska inte vara lätt, då ere ingen utmaning.

Mvh/Bosse


67
2
jens:

hej 

 

jag har oxå lite fråger runt de här

 

igår kolla ja på en sida www.dusk.se där dom säljer exo terra med bakgrund o grenar som de sedan börjar växa en massa växter på och brukar ligga på 80-100 procent fuktighet

vad kan ja framförallt ha för ödlor tilll den fuktigheten?

även andra djur är intressant 

 

mvh jens


733
295
markusbabs:

I den luftfuktigheten kan du ju ha massor med bromelior och orchideer(?). eller varför inte ormbunkar? Finns massvis med växter.


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

jens har du en exoterra dual top på burken och inte täcker toppen med glas så blir det inte så hög luftfuktighet i övriga burken, har epi web i min exoterra burk och den blir runt 50-80% i den beroende på vart man mäter. 


67
2
jens:

okey a jag är helt ny på de här så har inte en aning hur man ska gå till väga riktigt, men de är väl bara att testa sig fram :p

 

japp det har ja :)


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

jens jag är ganska färsk också så man får läsa runt lite och testa sig fram 


67
2
jens:

ja precis :)


67
2
jens:

vad kan ja ha för lampa/led till mina mini palmer typ jukapalm eller vad de heter :p

 

räcker de med e39 eller vad dom heter?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild