Budgetts frog, någon annan som har en?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

7
0
MissEllie85:

Fick hem en liten krabat från mässan i Hamm i helgen, den är runt 4-5 cm rakt över. Var skrynklig och väldigt ljus när den kom, nu har den snabbt fyllt ut skinnet och blivit mörkgrön. Bor fn i en plastback med innerfilter, värmare och lite grejs att sitta på plus en massa flytväxter. Tänker mig ett Exoterra 45x45x45 med en sköldpaddsklippa där man kan gömma filtret som framtida bostad. Äter som en häst gör den, syrsor, vaxmott och daggmask.

Någon annan som har en Budgetts eller har erfarenhet av dem?


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Har tyvärr aldrig haft en själv. Men jag är väldigt intresserad av att se lite bilder.

Får man även vara så fräck och fråga vad du fick ge för den? :)


Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Har för mig jag såg en sån på blocket för ett bra tag sen, jag tyckte den var så ful och fräck på samma gång... Eller finns det liknande grodor som också har det uppsvällda utseendet? Fräcka djur men vettefan om inte jag skulle haft lite svårt för att ha något så fult och uppsvällt hemma, hah ;)


7
0
MissEllie85:

Man får vara fräck och fråga, jag gav 750:- för den, det var Magnus på Herpers som plockade med den från Tyskland. Den är verkligen så ful att den blir söt, och otroligt aggresiv är den också. Hugger vilt mot allting i lådan där den bor vid matdags, plus att den biter i sidorna på lådan när man håller fingrarna på utsidan. Massor av fina små tänder har den =) Av förståeliga skäl så matar vi med pincett ;-)

Just nu ser den ju inte mycket ut för världen, ganska liten och grön. Men jag ska ta lite kort på fulingen =)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Ja, de är verkligen ful-söta. På gränsen till enbart fula ;)

Gillar den här filmen på youtube:


225
4
ia_:

Haha sjukt ful! =D
Är det den som låter i videon också? Låter nästan som rullen på ett kastspö.

MissEllie85: Grattis till den inneboenden! =)


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Helt sjukt cool! upp med bilder! haha


459
138
Pakke:

Rolig lilla krabat där.. Tror finns en groda där i Hökarängen zoo också.

 

Edit: Om den har inte blivit såld.


43
2
Emmanfemman:

Skrattar ju så tårarna sprutar.

Känner att en helt ny värld har öppnats för mig när jag valde att skffa en ödla!


7
0
MissEllie85:

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild