Hygrometer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

903
509
Evanjeline:
Kan någon rekommendera en hyfsad hygrometer som inte kostar allt för mycket? Köpte två digitala på dusk för 95 kr styck för en månad sen kanske, och jag gjorde cigarrlådetricket och fick fram att den ena visade 10% fel och den andra 2% fel. I några dagar har luftfuktigheten droppat eneormt i mitt terrarie, och jag tyckte inte det stämmde så jag satte in båda i terraret på samma plats. Nu står den ena på 22% och den andra på 65% så någonting är helknasigt. Jag vill ha en digital, och det ska helst vara en termometer i också. 200-300 kr låter rimligt enligt mig, men det viktigaste är att den håller, och att det går att se utan att öppna terrariet.

2048
773
psyjoh:
Vad är cigarrlådetricket?

903
509
Evanjeline:
Du tar en kork från en petflaska och lägger salt i den, sen häller du på lite vatten precis så det blir blött, men inte löses upp. Efter det lägger du hygrometern tillsammans med korken i en plastpåse som är föseglad, och efter några timmar ska hygrometern visa 75% 

2048
773
psyjoh:
Tack. Ska prova det..
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild