Passande art??

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

71
8
babbe99:
Som rubriken lyder så undrar jag om någon passande art till ett exo terra 30x30x45..
Det kan vara vad som helst men helst någon liten gecko eller groda men annat skulle va kul att få höra/läsa också så man har ett större urval.


Med vänliga hälsningar babbe99

384
18
mr_fan:
jungfrugecko

343
119
Salig:
Dvärggeckos är mycket roliga. Precis som Gecko12 skriver passar jungfrugecko, men också Lygodactylus williamsi, Lygodactylus klemmeri och Phelsuma klemmeri (sistnämnda kan nog hållas bättre i större dock). Själv har jag en L williamsi hane som ska tillbaka till säljaren på Salamässan 26/4, den kan du kanske köpa av honom, Värnamo zoo alltså och de kostar 800 kr där. Det kommer alltså finnas åtminstone en hane där på mässan :) tänk på att samtliga jag nämnt är tropiska. Andra dvärggeckos så som Tropiocolotes tripolitanus och dylika arter fungerar också, även om de inte behöver så högt :)

71
8
babbe99:
ok tack,men skulle det gå att hålla ett par i ett så litet terrarium?(tänker på L williamsi).
Eller skulle det gå att ha en liten juvenil ögonfransgecko där i och sen uppgradera till ett 45x45x60?

293
354
Dynamitella:
Du kan ha en ögonfransjuvenil där i upp till ett år om höjden är 45 och bredd/djup 30 cm.

343
119
Salig:
Du kan hålla ett par L. williamsi. Rekommenderar dock större :) Ju större desto bättre vet du ;)

343
119
Salig:
Du kan hålla ett par L. williamsi. Rekommenderar dock större :) Ju större desto bättre vet du ;)

71
8
babbe99:
Ok tack för svaren
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild