Vatten på hygrometern

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

903
509
Evanjeline:
Hur löser man att hygrometern samlar vatten och visar aldeles för högt? Jag har inga bra blad att sätta den under så den inte blir blöt, förutom på botten. Jag har en hygrometer med en sånn "pinne" som man hänger innuti och en sladd ut till displayen. Jag har ett regnsystem så jag kan inte låta bli att spraya just på den heller, och sladden når inte till var dysorna inte sprayar.

40
14
ZzaazZ:
Ett sätt borde la vara och bygga som ett litet skydd över den av genomskinlig plast som agerar som ett tak?



46
27
MathiasNordstrom:
Beroende på art tycker jag inte det är några problem att ha hygrometer långt ner då det trotsallt är där djuren befinner sig om det är marklevande. Om det inte är marklevande så skulle jag skaffa en digital och som sagt försöka som ZzaazZ sa eventuellt försöka gömma själva givaren under ett "tak". 
Lycka till! Mvh Mathias Nordström

903
509
Evanjeline:
Det är l. williamsi daggeckos jag ska ha, så de kommer inte vara på marken. Den är digital. Jag ska testa och se om det går att göra som ni sa, tack så mycket! Så många problem som uppstår man aldrig ens tänkt sig;P
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild