Värmematta problem börjar bli akut,

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

33
0
Lucas_Hellbom:
Hej har en Leopardgecko. under hennes terrarium sitter en exo terra värmematta. När jag mätte tempraturen i går utanför grottan visa det 32 grader. Så jag föste över sand till den sidan. Men när jag idag mätte tempraturen på den varmma sidan i grottan visa den 36 grader. Så jag har nu dragit ur värmme mattan. Men vad ska jag göra?

Medlem i GHF
636
410
Jimmy:
36 grader som varmaste plats låter inte så varmt. Skaffa en dimmer eller termostat om du lättare vill kunna styra tempen.

33
0
Lucas_Hellbom:
Jag läste att över 34 rader kan vara skadligt för en leopardgecko kanse har blivit fel imformerad? 

741
681
Binks:
Köp en dimmer på Jula eller kosta på dig en termostat.

33
0
Lucas_Hellbom:
Okej tack för svaren

2048
773
psyjoh:
Vilken dimmer är det ni pratar om? Var inne o kolla men hittade ingen lämplig..

333
97
leolina:

Clas Ohlson från 20W:
www.clasohlson.com/se/Dimmer/36-2337

Clas Ohlson från 10W:
www.clasohlson.com/se/Elektronisk-sladdimmer/36-4263

Jula från 40W:
www.jula.se/dimmer-for-sladdmontering-400396

Jula från 20W:
www.jula.se/portabel-dimmer-400372

Finns säkert fler alternativ på fler ställen men där har ni några :)


2048
773
psyjoh:
Tack. Funkar dem med både matta o kabel?  Den får man mäta sig fram till rätt temp? 

1662
779
fluffis:
Det som brukar vara svårt med dimrar är att hitta en med tillräckligt låg effekt (mäts i watt). Kolla vilken effekt du har på värmemattan. Det står på den. Om värmemattan är på tex 15 W så går det inte att använda en dimmer som funkar från 20 W.
När man kopplat in dimmern så får man justera styrkan tills man är nöjd med temperaturen :)

63
12
johansk:
Har du ikea nära säljer dom dimmer som funkar helt ok
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild