Låda till min leopardsköldpadda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

14
0
Swintoo:
Hej

Jag har fått överta en landsköldpadda. som inte hade haft de så bra ifrån sin tidigare ägare. Ägaren innan denna ägare som jag tog över.
Nu bor han i en halvpallas "bur" med 2-st kragar. (som jag fick med) Hur ska jag inreda den? Eftersom jag bor i en lägenhet så tänkte jag ha en hel pall på balkongen med 2-pallkragar. Är de ett bra förslag? hur ska jag inreda den pallen med botten matrial? vill att han ska trivas. Om ute buren blir bra så ränkte jag att jag kan ha liknande inomhus. Har en helpall med 2-st kragar på den pallen har jag mitt terarium där mina 2 skäggisar bor i. Kan fixa en bild så ni förstår hur jag har tänkt mig. 

Men prio 1 är utepallen på balkongen och halvpallen som jag har inne.

384
18
mr_fan:
jag tycker du ska ha ett köpa ett riktigt terrarium och ha den inom hus !! :D

14
0
Swintoo:
OK så en halvpall inomhur är inte så bra då? Vad kostar de att köpa ett terarium. Har jäst att det inte skavara av glas. Har du nån bild på ditt terarium där din landsköldpadda bor i? Bara så jag får bra tips.

Tack för tipset.

384
18
mr_fan:
jag fattar inte riktigt vad du menar med halvpall inomhur har du bild ? / har inte/haft nån skölldpadda

384
18
mr_fan:
www.landskoldpadda.se

14
0
Swintoo:
Jag skickar en bild på Landsköldpaddans "bur" Hur lägger man in en bild då?

268
19
Iguania:
Nej, du ska inte ha glasterrarium till landsköldpaddor. De blir stressade över att se men inte kunna gå ut samt att glas inte är särskilt bra för deras ben(man ska ju dock ändå ha ett tjockt lager bottenmaterial). Jag har dock ingen erfarenhet av landsköldpaddor så mer än så kan jag inte hjälpa. Leopardsköldpaddor blir dock stora så du får bygga en egen låda så småningom eller hitta väldigt stora pallkragar:P

295
270
barkskog:
Hur stor är sköldpaddan?
Pallkrage fungerar bra, mycket bättre än ett traditionellt reptilterrarium. Halvpallsstorleken ser litet ut, helpallskragar skulle vara mycket bättre.
Underlaget bör vara jord-sandblandning.
Leopardsköldpaddor behöver mycket ljus, en sollampa som ger värme, mycket ljus och UV. Kan vara en MV-lampa eller en HID-lampa.

Här kan du se en bild på en sköldpaddslåda: uppfodning.landskoldpaddor.se/utrustning

14
0
Swintoo:
Ok Tack för tippset.

593
551
Redfoot:
Ser att Barkskog skrev Leopardsköldpadda, var hittar ni det. Är kanske blind:)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild