Uppfödare i Sverige?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

25
4
pierresjostrom:
Har varit på jakt under en lång tid efter en av mina drömboa, en IMG för att vara exakt, har dock inte kunnat hitta någon här i Sverige som har planer på ungar. Vet att det finns en i Danmark som har, men finns inga ungar planerade förrän 2015. Så jag undrar om någon här på forumet som har någon info om någon som har en planerad kull? Mvh Pierre

Medlem i DHF
1082
774
Westman:
En vad ??

104
29
Amandarinen:

Westman, jag sökte lite snabbt och hittade denna :)

 

www.redtailboas.com/f18/new-morph-img-boas-52973/


Medlem i DHF
1082
774
Westman:
Aha  :)

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Min dator ville inte öppna bilderna i länken, men IMG, är det en underart eller en morph av kungsboa? Jag har aldrig hört det ens men man har ju inte hört allt såklart :) Tog för givet att det var en kungsboa men det kanske är en helt annan boa-art?

60
40
bushman:
IMG är en morph. eller rettere sagt en morph linje. slik som kahl, sharp, VPI osv...

men hvordan IMG vill du ha? det finns IMG ghost, IMG anery, IMG azabache, IMG.... osv osv...

25
4
pierresjostrom:
Precis Bushman, det är en morph! Det är IMG anery jag är intresserad av!

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Enligt länken är IMG namnet på en gen; increased melanin gene. Det vill säga mer svart pigment. Djuren på bild var även anery; saknar rött pigment.

60
40
bushman:
dom har azabache hos perfectpredators.
. Det är den originale IMG som va först producerad av Kahl. Den ser nästan normal ut som liten och blir svart över en period på ca ett år.
azabache är namnet på anery IMG

25
4
pierresjostrom:
Ja du har helt rätt bushman, dock används namnet IMG anery mer flitigt i hobbyn! jag letar efter någon i sverige eller angränsande som har dessa juveler, men har som sagt inte kunnat hitta någon förutom i danmark, men där är det beräknat med ungar 2015, så det alternativet går bort, vill helst ha en i år mot sen sommar/ hösten. Alla förslag eller tips är välkomna!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild