Video: Min skäggis gräver för äggläggning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1159
625
Temla:
Emma gräver i terrariet i förberedelse att lägga sina ägg. Tyvärr får hon all jord över sej efter ett tag men ger inte upp ändå. :) 


424
32
samthe0ne:
Vad har du för underlag?

593
551
Redfoot:
Jag tycker att det verkar som om det är för litet djup på bottensubstratet, kan ju ha fel.

1159
625
Temla:
Ni behöver inte oroa er för hon har lagt ägg där förr utan problem. Hon har andra ställen tillgängliga som är djupare att gräva i också om hon heller vill det. Jag lade inte upp videon för att det var ett problem utan mer för att den var rolig att titta på. 

16
3
Henrikryhle:
Hehe söt ^^ 


424
32
samthe0ne:
Och jag frågade bara för att jag var nyfiken :), har en skäggis-hane som gärna vill krafsa lite då och då, och behöver ha nåt semi-stabilt att gräva i.

1159
625
Temla:
samthe0ne, jag har Lignocel plantation soil just där. Lignocel håller fukten bra och är rätt stabilt att gräva i om det är fuktigt och hårt packat.  I övriga terrat har jag blandat Lignocel plantation soil  och sand. Har inte lyckats hitta något material som blir tillräckligt stabilt att gräva gångar i utom kanske ZooMeeds Excavator, men det kan jag inte ha eftersom jag har värmekablar igång i botten på terrariet på vintern när de dvalar.


teraristika.zviratadoma.cz/podestylky/kokosove-stelivo-lignocel-650g/

424
32
samthe0ne:
Tack för tipset Temla :)

276
118
Maqea:
Aww! Rara Emma!

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Jäklar vad hon gräver! :) Kul att du fått med det på film.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild