Lampor till växter i terrarier

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

424
32
samthe0ne:
Vad för slags belysning finns det till växter (och djur) i terrarier? Länka gärna bra sidor, med relativt billiga varianter på belysning

268
19
Iguania:
Vanliga daglysrör på runt 6500Kelvin är perfekt om man vill ha levande växter i terrariet. Finns på de många ställen, biltema, Clas Ohlson m.fl.

424
32
samthe0ne:
Lite svårt I mitt terrarie. 

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Den här är bra för levande växter, jag använde den & mina växter blev jättefina på några veckor.

www.herperschoise.se/product.html/natural-light-20-25-w?category_id=10

En sak kan vara att säga varför du inte kan använda lysrör :) då blir det enklare för oss att tipsa om belysning.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Solar raptor hid flod ;) är bra ljus för växter och ett sju jävla ljus 

295
270
barkskog:
Jag får bra resultat med T5-rör av dagsljustyp (6500 ° K). Mycket bättre än T8-rör med samma längd.

skoldpaddsforum.se/index.php?/topic/8526-t5t8/

333
97
leolina:
Biltema har lågenergilampor med E27-sockel med 4000k från 30W och de kan vara ett bra alternativ till lysrör. Här är en länk till en 45W med bra ljus:

www.biltema.se/sv/Bygg/Belysning-och-lampor/Lagenergi/Standard-46326/

424
32
samthe0ne:
Ja förlåt, det beror helt på hur terrariet är uppbyggt: det är högre än vad det är brett, och har 2 nät-taksöppningar. Jag hade behövt hänga lysrören vertikalt/lodrätt för att få önskad effekt @Jonas_.
Det är till mina Correlophus Ciliatus så det får inte vara för starkt UV-tal heller då de är nattaktiva.

90
38
Fredrik85:
Kör exo-terra compact top med spirallampor ifrån hornbach(35kr/st 6400kelvin) och det fungerar utmärkt för mig, men skulle väll igentligen vilja byta till led.
Mvh Fredrik
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild