Hur gammal kan den vara??? BILD

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
0
Marian84:
Vi köpte vår leopardgecko idag från djurmagasinet och beställde då en unge, när vi hämtade den så var den inte alls lika liten som den jag en gång tidigare haft när jag köpte den. Hon på affären visste inte hur gammal den var. Det är nog ett ungdjur men hur kan man veta på ett ungefär hur gammal den är? När ändrar de utseende från att ha varit randiga till dess att dom börjar få prickar?

238
14
Regnskog:
Svårt att se, personligen så kan jag ej sånt här men antar att bilden är för dålig för att kunna se

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Nu var det länge sedan jag hade leopardgeckos, men jag skulle tro att din gecko åtminstone är under året, då jag tycker att man fortfarande ser lite utav ränderna på bilden.

903
509
Evanjeline:
Jag är verkligen ingen expert, men jag håller med att det ser ut att vara ett ungdjur. Den borde inte ha der änderna annars.

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Det ser helt klart ut som ett ungdjur men någon exakt ålder går tyvärr inte att säga utan ett uppfödarbevis :)

10
0
Marian84:
Tack så mycket för svaren :) Hur mkt törs jag egentligen ge den att äta, har gett 4 st normalstora syrsor som den utan problem har slukat, ska jag nöja mig med det eller ge fler?

238
14
Regnskog:
pröva ge så många den orkar.

903
509
Evanjeline:
Mina leosar åt så mycket så de stack upp ur halsen om jag lät dem. De är extremt matglada.  Du kan nog lätt ge den mer än 4 dock.

384
18
mr_fan:
beror  på hur lång/stor den är

10
2
Pemmen:
Skulle kunna tro att den är mellan 4 - 10 månader... exakt går inte att säga precis som föregående skrivare. 

Du kan mata den med så mycket den orkar men ta ut "överblivna" syrsor. Sen kan du även ha en skål med mjölmask som den kan gå och äta av lite då och då när den vill.

Lycka till med din ödla! :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild