Tips! Bra bambupinnar finns på ICA!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
0
SaraM:
Var på jakt efter bra pinnar till kameleontens terrarie, men det är ju så satans dyrt (50-100 spänn styck...) Så gick jag förbi blommorna på ICA och där, bland de större blompinnarna, fanns det bambupinnar. 25kr för 10 st, 1 meter långa, lite olika tjocklekar. Köpte på ICA BEA i Enskede, finns säkert på flera större Ica affärer (kvantum/maxi.) 

:)
Sara

Medlem i SHF
4002
5027
Jonas_:
Finns olika tjocklekar på bambu på Plantagen också till bra pris, bara ett till tips till den som inte vill köpa dyr bambu i en zoo-butik :)

Fanns olika längder & 3 tjocklekar när jag handlade sist..

1159
625
Temla:
Tack för tipset, SaraM.   Det låter intressant. Hur är ytan på bambupinnarna? Min kameleont kan inte greppa glatta grenar/pinnar. Köpte ett stort Benjaminfikusträd på Ikea för ett tag sedan. Löven är tyg och stammen och grenarna är i hårdplast. Funkar inte alls för kameleonten, han bara halkar ned, även fast det är mycket struktur på plastgrenarna. :(

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Jag köpte en bambuspalje (finns olika storlekar på typ Plantagen) till min lilla kameleont. Tyckte dessa var jättebra då man kunde få tex gullranka att växa genom den :)

1275
1724
Falk:
Glatta ytor borde gå att rugga upp med något slippapper tycker jag

Medlem i SHF
4002
5027
Jonas_:
Annars är ju levande växter mycket bra till kameleonter då det även hjälper till att hålla uppe luftfuktigheten. 

Bra tips Falk :)

309
239
Gogs:
120 långa bambupinnar 5st för en guldpeng på Hornbach (om man bor så bra till att man har ett sånt varuhus i närheten)

47
5
robin_:
blomsteraffärer är helt klart att rekomendera. Senast köpte jag 5pack med skruvade lianer på 120-150cm för 199kr på blomsterlandet :)

150
90
HameFall:

Ett bra tips! om det går lite trögt att stoppa in bamburöret för att det är på håret att det går in, såga lite till ;)

Jag spräckte ett 150x60x100 terrarie (ena kortsidan) för jag skulle bara pressa "lite till", dock gick det på hemförsäkringen och det är fixat nu.. men är ändå onödigt, man ska ta det säkra före det osäkra ;)


16
0
SaraM:
Ja förvisso Temla, de är ganska "lena" till ytan... Har inte testat dem än då jag måste såga till lite, går inte in i mitt terrarie i nuläget =P. Hade tänkt ställa dem så de lutar mycket tvärs igenom och hon är ganska duktig på att klättra runt på det mest, uppdaterar när det är klart och genomgått kameleont-testet!

Tack för ditt tips robin_! :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild