JBL TerraSand

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2048
773
psyjoh:
Någon som använt JBL TerraSand?
Fick två påsar. Denna ska vara likvärdig med Zoomed excavator. Skillnaden är väl att denna är fuktig från början. Proovade lite i mitt minsta terrarie men när den torkat så stelnade den ej som excavator utan blev som torr lera. Behöver man blöta denna ytterligare först eller den är så här kass?

Mvh Johan

384
18
mr_fan:
det va den jag hade innan  den röda påsen som är blöt sand i

384
18
mr_fan:
´tyckte faktiskt den va dålig så bytte pga klumpar överallt och små stenbitar i och dålig att bygga med tyckte jag men alla tycker ju olika

2048
773
psyjoh:
Fick samma intryck av den här jbl. Det är den som är fuktig. Blir klumpar och smuligt när den torkat. Zoomeds variant tycker jag är bra. Men den ska man blöta innan, då stelnar den bra.. om man packar ytan. Gjorde du det med den du använde?

384
18
mr_fan:
nej försökte klä in min grotta med massa sand men det gick inte =(

384
18
mr_fan:
sand

Fixade det :) mvh/ peter54

2048
773
psyjoh:
På bilden högst som blev upp och ner är det jbl terrasand till vänster om stocken och zoomed excavator till höger. Rango har verkligen grävt in sig  jbl versionen a grävsubstratet. Perfekt fö reptiler me grävbehov. Ma behöver doc pack de rät hår oc de gå å e de.  300 spänn drygt med frakt för 15kg på zoo.se ett av mina bästa köp till terrariet. Tog någon dag innan hon fattade att hon skulle gräva. Denna sanden är betydligt billigare än excavator och är förfuktad så man ej behöver mecka med vatten och blanda. Funkar perfekt och ett bra tips till er med reptiler som gräver. Hon har grävt gångar så hon kan krypa lite överallt där inne och även kolla ut på oss som ni ser på bilden nedan. Detta substratet håller även fukt under ytan som är bra när de ska sova tex. Rango är en skäggagam för er som ej visste :)

384
18
mr_fan:
konstgt detta har inte jaf skrivit  där det står mvh peter54

2048
773
psyjoh:
Trodde det var din farsa eller nåt hehe.. som lånat din data eller nåt..

19
14
Silverspike:
gecko12 tror peter54 är moderator på forumet och kan gå in och editera inlägg om nått blivit fel eller om man skriver dumma inlägg med ord som är otrevliga eller så.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild