Coola fikusar på Ikea!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

16
3
Henrikryhle:
Ska flytta min Jemenhane från ett 90 högt terra till ett högre och hittade den här coola växten att sätta i nya terrat. Ficus microcarpa (Bonsai på ikeaspråk) heter dem och är ca 1m höga. Finns minivarianter från 20cm också. Köpt på Ikea kungens kurva, 599kr tror jag de stora kostar om man är medlem. 279kr för mellan och 149kr för små.
www.ikea.com/se/sv/search/?query=ficus+microcarpa
www.ikea.com/se/sv/store/kurvan/offers 




424
32
samthe0ne:
Nice :D, borde fungera till Ögonfransgeckos med :)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Väldigt snyggt. Gillar att det är skott med bland längst med hela "stammen".

1159
625
Temla:
Jättesnygg! Hur pass grov är mittengrenen i verkligheten? Kan en kameleont greppa den?  Frågar för att jag ev. skulle köpa till mitt eget kameleont terrarium.

16
3
Henrikryhle:
Ja verkligen. :) Den har genomgått kameleonttest och det var inga som helst problem att klättra på. det är väl 5cm i diameter men det är mjukt trä och de har vassa klor. Plus att det finns ojämnheter och smågrenar i stammen som är lätta att få grepp om. 

Medlem i SHF
537
749
Patch:
Tänk på besprutningen bara... många kameleonter smakar ju gärna på grönt då och då!

Riktigt snyggt träd iallafall!! :)


1228
464
leedragon:
riktigt nice! :D som  patch så, besprutning och grejer men det fixa sig med att dusca växten ett tag :)

238
14
Regnskog:
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20227012/

Fungerar en sådan till en kameleont/regnskogsterrarium tro?

1159
625
Temla:
Tack för info Henrikryhle! Ska åka ut till IKEA och kolla nån dag.  :) 

16
3
Henrikryhle:
Så lite så ^^. Den trivs nog kanon i ett regnskogsterrarie! Jag som kör Jemen måste vattna extra för växten men i ett med högre fuktighet så behövs det nog knappt om man kör mycket fogger eller regnsystem
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild