Ödla

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

88
2
Herplover:
Hej 

jag letar efter en sorts ödla som mer är ett titta på djur än röra djur. Den ska helst vara dag aktiv Och röra sig mycket.

429
254
JACLAR123:
Lygodactylus williamsi skulle jag skaffa! :)


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Du får nog precisera dig lite mer :) Urvalet är enormt! 

Men varaner säger jag spontant utan att veta någonting om vad du har för storlek att husera dom på.

238
14
Regnskog:
kameleonter

741
681
Binks:
Komodovaran.. Kan nog inte finnas någon tuffare ödla som är närmare en dinosaurie.

Medlem i GHF
636
410
Jimmy:
Då blir jag genast lite nyfiken, vilka ödlor är mer röra-djur?

343
119
Salig:
L. williamsi är toppen! Färggranna studsbollar som det är ständig rörelse på :) Alla sorters geckos är ju mer eller mindre "se men inte röra", så någon läcker daggecko borde ju sitta fint ;)

88
2
Herplover:
jag är nog mer ute efter en lite större ödla. Och med det menar jag större än en leopard gecko. Det jag menar med titta  ödla är en ödla som är rolig att se på som rör på sig mycket. Jimmy enligt mig är exempel en skäggagam något man mer hanterar än en krokodil skink och det är det jag menar med röra djur.

343
119
Salig:
Phelsuma grandis då? Stor daggecko :) men ingen gecko är ju särskilt lämplig att hålla på med, om det var det du var ute efter. :P

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Mitt tips står kvar, varaner är bland dom aktivaste ödlorna man kan ha i terrarium, om man har stort utrymme dvs :) 

Vad har du för yta att ha den/dom på så är det betydligt enklare att tipsa mer korrekt, blir mer en gissningslek nu :)

Binks vet inte om du var allvarlig med ditt svar men komodovaraner får inte huseras av privatpersoner i Sverige.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild