Svenska reptiler i Göteborgstrakten?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

384
18
mr_fan:
Hej undrar en grej har ett bra tag nu letat efter olika svenska reptiler att fota i Göteborgstrakten, men varje gång man har hittat nåt så har man aldrig med sig kamera / ormkrok nån som vet ett ställe där det finns mycket av nån art av svenska reptiler i Göteborgstrakten säg gärna var =)

384
18
mr_fan:
tänker mest på ödlor men även ormar =)

3
3
Viper23:
Sisjön, Hästevik, Brudarebacken (Delsjö). har du tur kan du få syn på sandödla och hasselsnok.

384
18
mr_fan:
ok har du sett sandödla i Sisjön? Den enda ödlan jag har sett har varit utby Partille en 10cm skogsödla

384
18
mr_fan:
och när kommer dom fram ungefär?

3
3
Viper23:
Nej. Men vet att det är bra lokaliteter. Sandsjöbacka nedanför göteborg finns det gott om sandödla. Så fort vårsolen är framme.

238
14
Regnskog:
Viper, nu är detta stockholm jag är i men idag är det ca. 10grader och imorgon ska det vara 12, går det att finna reptiler redan nu?

384
18
mr_fan:
det kan gå men tror dom kommer upp dom flesta runt 15 grader och uppåt men vet att det går att hitta nuj för andre moberg
var ute på förra vintern har jag för mig när det snöa han hitta nog inga men thinning har sätt nån har jag för mig

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Vet flera bekanta som hittat huggorm för flera veckor sedan, såg även bilder från idag på både snok & huggorm i Gävleborg så dom är framme när solen är framme :)

384
18
mr_fan:
nice =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild