Jungfrugeckos WTF gör dem?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

382
36
MariBarita:

Vad sjutton gör de, slåss de?

När jag tittade in i burken hängde de så här. Det är de 2 största honorna...maktkamp?

 

 


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Vad underligt :)

Kul att du fick med det  både på film och bild.
Satt de helt stilla så, eller såg du dem bitas etc?


382
36
MariBarita:

De satt stilla, precis som om de brottades och hamnat i nått döläge..sen rätt va det var så blev de rädda (förmodligen fick de syn på mig) och gömde sig


32
4
pryss:
Samma sak hände med mina 2 största de va ett jävla liv för dom pep massa samtidigt.. Sluta dina eller fick du sära på dom?

214
333
MartinJ:
Jag skulle säga att det med största sannorlikhet är slaggis som står stilla i underlig position. Jungfrugecko kan ha en tendens "bråka" ganska flitigt med varandra, där de inte sällan biter fast i varandra och inte släpper taget på en stund. Personlig erfarenhet (helt ouppbackad av annat) säger att de tenderar att bråka mer om få gömställen finns.

333
97
leolina:
Fler gömställen så blir det väldigt sällan slagsmål :) Ett jädra tjattrande blir det alltid här hemma när det ska kaxas om vem som ska få ha matskålen ifred först, ändå finns det oftast 3 st skålar inställda, men har inte sett några slagsmål sen jag satte in den hemmabyggda bambustegen :)

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
"Har man flera ihop brukar en av de största inta någon slags roll som alfahona och denna roll kan det bli bråk om, men bråken är oftast kortvariga och inträffar inte speciellt ofta."

Och här kan du läsa lite mer om det www.lepidodactylus.lugubris.de.vu/
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild